به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  احتمال رویارویی روسیه و اوکراین  هر لحظه در حال افزایش است و این موضوع با حضور اندیشمند سیاسی  اوکراینی در برنامه «ترکیه از نمای نزدیک» تحلیل و بررسی می‌شود.

این برنامه سیاسی و گفت و گو محور با سرتیتر «صدای پای نبرد در اوکراین» با اجرای دکتر فرشید باقریان و با حضور «لئونید ساوین» اندیشمند سیاسی اهل اوکراین و کارشناسانی از ترکیه و روسیه  به روی آنتن خواهد رفت. 

به دنبال الحاق کریمه به روسیه، بحران داخلی اوکراین و اختلافات آن  با مسکو  به اوج رسید. گرایش‌های جدایی‌طلبانه در مناطق شرقی اوکراین مثل استان‌های اودسا، لوگانسک، دونتسک و منطقه دونباس شدت یافت. کاخ سفید و نهادهای اروپایی و غربی تا به حال به جز تهدید روسیه و مقامات آن به اعمال تحریم‌های جدید و سخت‌تر، اقدام قابل ملاحظه‌ای برای حل بحران صورت نداده‌اند. این در حالی است که ادامه بحران کنونی مواضع تندروها در روسیه و اوکراین را تقویت خواهد کرد.

در پی بالا گرفتن تنش ها در منطقه، وزارت امور خارجه آمریکا از همه شهروندان این کشور در اوکراین خواسته است که اوکراین را در اسرع وقت ترک کنند.

بر اساس هشدار وزارت امورخارجه آمریکا، احتمال اقدام نظامی روسیه در اوکراین، توانایی سفارت ایالات متحده برای ارائه خدمات به آمریکایی‌ها را به شدت محدود می‌کند.

اوکراین، ایالات متحده و متحدان آن ها در ناتو، روسیه را به جمع آوری بیش از صدهزار نیرو در امتداد مرز اوکراین و روسیه متهم کرده اند. کرملین این ادعاها را رد کرده و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی روسیه به عنوان تهدیدی برای امنیت آنها اشاره کرده است.

برنامه زنده و سیاسی «ترکیه یاخیندان» (ترکیه از نمای نزدیک) پنج شنبه 7 بهمن، ساعت 20:35 به وقت تهران و با تهیه کنندگی نوروز پورمند از کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

انتهای پیام//