نسیم هفته؛ تغییر مدیر شبکه نسیم

محمدرضا خوشرو

دکتر حمید شاه آبادى معاون سیما در حکمى محمدرضا خوشرو را به عنوان سرپرست شبکه نسیم منصوب کرد.

دکتر شاه آبادى در این حکم خطاب به خوشرو تاکید کرده است؛

با توجه به رویکرد جدید سازمان و تأکید بر رسانه هویت محور و عدالت گستر و ضرورت بهره‌مندی از شاخصه‌های هویتی بومی، ملی و دینی در برنامه‌ها، انتظار می‌رود با تکیه بر نیروهای متعهد و انقلابی، ضمن حفظ و ارتقاء ضریب نفوذ و تأثیر برنامـه‌های پـربیننده شبکه و تلاش برای تأمین و تولیدات جذاب و پرنشاط منطبق بر اهداف و سیاست‌های سازمان، برای رشد کیفی و محتوایی برنامه‌ها اهتمام داشته باشید.

معاون سیما همچنین ضمن سپاسگزارى از زحمات، خدمات و تلاش های ارزشمند دکتر محمد احسانی در طول مدت مدیریت این شبکه، در حکمى جداگانه وى را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

تولد هفته؛ خالق یک بوس کوچولو

بهمن فرمان آرا

بهمن فرمان آرا یکی از بهترین و شاید به جرات بتوان گفت متفاوت ترین نویسندگان ،کارگردانان و حتی بازیگر سینمای ایران است که بی تردید سال ها فیلمِ نساخته در کنار آثاری چون "خاک آشنا"، "حکایت دریا"، "دلم می خواد"، "یک بوس کوچولو"، "شازده احتجاب" و... در کارنامه او دیده می شود.

در کارنامه‌ی حرفه ای او تهیه کنندگی فیلم هایی از بزرگان سینما مانند «بهرام بیضایی»، «داریوش مهرجویی»، «عباس کیارستمی» و... دیده می شود، اما نکته مهم درمورد فرمان آرا این است که به رغم کارنامه پر بارش هنوز آثاری در ذهن او قابل حدس است که ساخته نشده است. خبرگزاری برنا تولد این کارگردان فرهیخته‌ی سینمای ایران را به او و خانواده سینما تبریک می گوید.

جوک هفته؛ رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم

رضا شفیعی‌جم که مدت‌ها سر و کله‌اش در جایی که بتواند تمام خلاقیت‌ها و ویژگی‌های ذاتی‌اش را بروز دهد، پیدا نبود یکی از هشت نفر کمدین قسمت سوم جوکر شد تا باز شاهد درخشش این کمدین نخبه در بازی با میمیک صورت این بار در فضایی متفاوت باشیم. جالب اینکه او به سرعت اولین کارت زرد را از سیامک انصاری دریافت کرد.

رقبای هفته؛ سریال‌های 1400

سریال جزیره

در نظر سنجی انتخاب بهترین سریال از منظر مخاطبان خبرگزاری برنا که با نظر حدود 10هزار نفر برگزار شد،  سه سریال جزیره، نون خ، نیسان آبی به فینال انتخاب بهترین های سال 1400 راه پیدا کردند که در تعطیلات نوروز در فینال شرکت می‌کنند.

نقره داغ هفته؛ سریال جیران

جیران

بر اساس مصوبه شورای پروانه نمایش محتوای حرفه‌ای در فضای مجازی، پخش قسمت اول سریال «جیران» با تعویق سه هفته‌ای ۲۴ بهمن پخش خواهد شد.

ساترا با ارسال نامه‌ای از فیلیمو و تیم تولید سریال «جیران» خواست که با وجود موافقت کلی صادر شده برای این سریال متاثر از مجوز تولید صادر شده از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹، پخش این سریال را برای اعمال برخی ملاحظات محتوایی جیران، تا روز ۲۴ بهمن ماه به تعویق بیاندازد.

فیلیمو و تیم تولید سریال جیران همچنین با عذرخواهی بابت تاخیر مجدد در پخش این سریال، اعلام می‌دارد که این سریال از دو هفته قبل آماده و برای ارزیابی در اختیار ساترا قرار گرفته بود.

دعای خیر هفته؛ برای محمد کاسبی

محمد کاسبی

برخلاف برخی شایعات خداروشکر محمد کاسبی شرایط مساعدی را در بیمارستان سپری می‌کند و با دعای خیر طرفداران سینما، این بازیگر پیشکسوت این روزها حال مساعدی دارد.

خبرگزاری برنا برای این چهره ی پیشکسوت بازیگری آرزوی سلامتی و بهروزی دارد.

شایعه شیرین هفته؛ رایگان شدن سینماها

سینما

روز قبل از تولد حضرت فاطمه (س) با خبر شدیم به این مناسبت یکشنبه هفته گذشته سینما برای خانم‌ها رایگان خواهد بود خبری که به سرعت تکذیب شد و از سرتیتر اخبار خارج شد.

کارگردان زن هفته؛ مریم بحرالعلومی

مریم+بحرالعلومی+داکا

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا از 15 تا 23 ژانویه 2022 (25 دی تا 3 بهمن 1400) در شهر داکای بنگلادش برگزار شد و مریم بحرالعلومی جایزه بهترین فیلمساز زن این جشنواره را برای فیلم «شهربانو»  با عنوان جهانی Lady of the City  از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی در بخش مسابقه این دوره از جشنواره با آثاری از ایران و جهان رقابت می‌کرد که از جمله آثار ایرانی این بخش «آتابای» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی  بود.

«شهربانو» پیش از این در بخش مسابقه سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان حضور داشت و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

مریم بحرالعلومی پیش از این دیپلم افتخار بخش فیلمسازان زن هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا را نیز برای فیلم «پاسیو» دریافت کرده است.

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی‌زادگان، علی کیان‌ارثی، ترنم کاظمی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و صدای افتخاری مه‌لقا باقری نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

انتهای پیام//