به گزارش اکوایران، قیمت طلای جهانی توانست در معاملات روز گذشته رقم‌های بالای 1850 دلار را به ثبت رساند، اما در انتهای روز روی 1848 دلار قرار گرفت. مرز 1850 دلار از نظر تکنیکال برای طلا مهم بود و به اعتقاد برخی تحلیل‌گران اگر قیمت طلا بالای این مرز پایدار می‌ماند می‌توانست وارد فاز صعودی جدیدی شود. قیمت طلا بالای این مرز پایدار نماند و در ساعت 12 و 13 دقیقه عصر امروز به وقت ایران نیز 1845 دلار گزارش می‌شد. با این وجود ثبت رقم‌هایی بالای 1850 دلار در معاملات روز گذشته توانسته بود، انتظارات افزایشی در بازار طلا را برجسته کند.

رمزارز بیت کوین اتریوم

 آخرالزمان دلار طی 10 سال فرا می‌رسد؟

برخی تحلیل‌گران تا حدی رادیکال می‌گویند با توجه به حجم بالای بدهی دولت‌های بزرگ، احتمال زیادی وجود دارد که آخرالزمان ارزهایی مانند دلار و یوآن تا 10 سال دیگر فرا برسد و دولت‌ها بیت کوین را به عنوان پول یا وسیله مبادله قانونی به رسمیت بشناسند. این سناریوها غیر محتمل به نظر می‌رسند، با این وجود می‌توان گفت تضعیف ارزهایی مانند دلار در اقتصاد جهانی می‌تواند به رشد بلند مدت طلا کمک کند.

بازار طلا در انتظار گزارش فدرال رزرو

گذشته از این اظهار نظرهای رادیکال، فعالان بازار طلا امروز انتظار اعلام تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد سیاست‌گذاری پولی را می‌کشند. تقریبا همه مطمئنند که فدرال رزرو کاهش خرید دارایی را ادامه می‌دهد و طی چند مرحله قصد افزایش نرخ بهره را دارد، اما این که گزارش فدرال چه لحنی داشته باشد و تا چه حد مطمئن و جدی باشد، برای فعالان بازار طلا مهم است و می‌تواند روند قیمتی فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 25 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 37 هزار و 567 دلار گزارش می‌شد. بازدهی 24 ساعته بیت کوین مثبت، اما بازدهی 7 روزه آن هنوز منفی بود. سرمایه بازار بیت کوین به 711 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 4.7 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز بازدهی 7 روزه منفی و بازدهی 24 ساعته مثبت را به ثبت رسانده بود و 2 هزار و 487 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 296 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.