شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بحرین#هندبال#تیم ملی#قهرمانی آسیا

هندبال قهرمانی آسیا| نخستین شکست ایران در مسابقات رقم خورد/ زور شاگردان فرناندز به بحرین نرسید

هندبال قهرمانی آسیا| نخستین شکست ایران در مسابقات رقم خورد/ زور شاگردان فرناندز به بحرین نرسید

تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار خود در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا برابر بحرین شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال کشورمان در  آخرین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی سوئد - لهستان از ساعت 16:30 امروز (چهارشنبه) به مصاف بحرین رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه 36 بر 26 به سود بحرین به پایان رسید. نیمه اول این دیدار با نتیجه 19 بر 10 به سود به بحرین به پایان رسید. این نخستین شکست شاگردان مانوئل در این دوره از مسابقات بود.

بحرین سابقه پنج دوره حضور در مسابقات قهرمانی جهان، راهیابی به المپیک و کسب رتبه هشتم المپیک توکیو را در کارنامه دارد. این تیم چهار نقره و یک برنز از مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده است و در سال‌های اخیر به یکی از قدرت‌های هندبال آسیا تبدیل شده است.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی،  سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد،  سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

نتایج کامل تیم ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

دور گروهی و مرحله اول:
ایران 32 - 10 استرالیا
ایران 42 - 29 هند
ایران 24- 20 عربستان

دور دوم:
ایران 28- 25 عراق
ایران 27- 26کویت

ایران 26 - 36 بحرین

پنج تیم نخست این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سوئد- لهستان 2023 را کسب خواهند کرد.  تیم ایران که پیش از این با برتری برابر عراق و کویت، صعود خود به جمع 4 تیم پایانی  را قطعی و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده بود، در مرحله نیمه نهایی باید روز شنبه برابر قطر به میدان برود.

انتهای پیام/