شهرخبر

گزارش امیرعبداللهیان از توافق مورد نظر ایران در وین | توافق دائم باشد که چه بهتر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه تاکید داشت که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی ها صورت نگرفته و تاکنون مذاکرات با گروه ۱+۴ به خوبی پیش رفته است.

امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه گفت: این جلسه با حضور امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴ تشکیل شد.

وی توضیح داد: وزیر خارجه تاکید داشت که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی ها نداشته ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی آزمایی تاکید داریم، تاکنون پیشرفت هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد بوده که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می شود. ایران خواهان توافق پایدار است و اگر دائمی باشد که بهتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: باید توافق برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم ها است محقق شود. طرف مقابل می خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.