به گزارش برنا، بهنام احسان پور مربی تیم ملی کشتی آزاد و عضو کمیته فنی در رقابت های قهرمانی کشور گرگان گفت: بعد از مسابقات قهرمانی کشور که در گرگان برگزار شد، مرحله سوم اردو را با حضور 6 مدال آور نروژ که از این مسابقات معاف بودند و نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور برگزار کردیم و ابن اردو بیشتر برای آمادگی کشتی گیران جهت شرکت در مسابقات آمریکا بود.

وی افزود: اگر سفر به آمریکا قطعی شود و به مسابقات برویم، از نیمه دوم اسفند مرحله اصلی اردو برای آماده سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان، مسابقات آسیایی گوانگژو و جهانی صربستان آغاز خواهد شد، البته کشتی گیران باید طبق چرخه ی انتخابی تیم ملی در مسابقات مختلف شرکت کنند و حتی مدال آورانی که از جام تختی هم معاف هستند باید در تورنمنت ها محک بخورند.

احسان پور در مورد دیدار دوستانه با تیم آمریکا گفت: این اولین بار نیست که تیم کشتی آزاد ایران به آمریکا می رود و ما بارها برای برگزاری مسابقات دوستانه و جام جهانی کشتی در این کشور حضور یافته ایم. برگزاری این مسابقات تیم به تیم نیز برای گسترش و تبلیغ کشتی در دنیا است و فقط جنبه تدارکاتی و دوستانه دارد، اما برخی افراد دوست دارند که با ایجاد حاشیه برای خود مخاطب جذب کنند.

دارنده مدال برنز جهان در مورد سطح آمادگی کشتی گیران در اردوی سوم آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت:  شرایط اردو بد نبود.  آنهایی که در قهرمانی کشور نتوانستند کشتی بگیرند، هم وضعیت خوبی داشتند و  از نظر بدنی هم همه در سطح متوسطی بودند.

احسان پور  در پایان خاطرنشان کرد، مرحله بعدی اردوی ما برای حضور در آمریکا از روز شنبه آغاز می شود، گفت: این مسابقات حالت تدارکاتی دارد و نتیجه نیز مهم نیست. در دو مرحله قبل اردو، نفرات مدال آور نروژ به اردو دعوت کردیم که در فرم مسابقه قرار بگیرند. 23 بهمن مسابقه شروع خواهد شد و در این 10 روز باقی مانده با فشار نسبی سعی میکنیم در آمربکا کشتی های خوبی بگیریم.

انتهای پیام//