شهرخبر

روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های دفاعی - امنیتی تقویت می‌شود

وزیر دفاع با تاکید بر تقویت روابط دو کشوردر حوزه‌های دفاعی- امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، سپهبد ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل مهم دو کشور و منطقه گفتگو و تبادل نظرکردند.
 
امیر آشتیانی در این دیدار با تاکید بر تقویت روابط دو کشوردر حوزه‌های دفاعی– امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی - امنیتی بین ایران و آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: دو کشور با توجه با موقعیت و ویژگی‌های خاص ژئوپلیتیکی، ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی را در گسترش روابط همه جانبه دارند.

سپهبد ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار طی سخنانی از حمایت مسئولین نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: قدرت و توانمندی‌های نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه میان ۲ کشور تأکید نمود و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت سفر به باکو دعوت به عمل آورد.
 
 
انتهای پیام/