شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#اپل#سال جاری#چین

هشدار جدی برای اپل و سامسونگ | حمله گوشی‌ساز چینی به بازار

Realme چین ماه آینده با گران‌ترین دستگاه خود وارد بازار گوشی‌های پیشرفته اروپا خواهد شد، چراکه به نظر می‌رسد در سال جاری فراتر از بودجه خود گسترش پیدا کرده و ۵۰ درصد گوشی‌های هوشمند بیشتری را در سراسر جهان به فروش برساند.

realme

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت مستقر در شنژن یکی از چندین شرکت چینی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که پس از تشدید تحریم‌های ایالات متحده که زنجیره‌های تامین هوآوی را مختل و آن را مجبور به عقب‌نشینی کرد، اقدامات تهاجمی را برای تصاحب سهم بازار جهانی این شرکت انجام داده است.

اسکای لی، موسس و مدیرعامل شرکت ریلمی گفت که قصد دارد فروش گوشی قدرتمند GT2 Pro خود را در ماه فوریه در سراسر اروپا با قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار آغاز کند.

این تقریبا نزدیک به قیمت تلفن‌های گران‌قیمت پیشتاز بازار یعنی اپل و سامسونگ و دو برابر قیمت ۳۹۵ دلاری GT Master Edition این شرکت است که در حال حاضر از طریق آمازون به فروش می‌رسد.

لی در این خصوص گفت: «ما فکر می‌کنیم که این یک بازار بسیار مهم و یک بازار بزرگ برای گوشی‌های رده بالا است. با تاثیر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بر شرایط اقتصادی، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ضعیف است و مصرف‌کنندگان مدت بیشتری منتظر ارتقا هستند، اما Realme  به‌عنوان سریع‌ترین شرکت گوشی‌های هوشمند در حال رشد در جهان، می‌تواند این روند را کاهش دهد.»

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت تخمین می‌زند که بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸۰.۶۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که از این میان سهم دستگاه‌های پیشرفته ۵۵.۵۶ میلیارد دلار بوده است.

یانگ وانگ، تحلیلگر ارشد کانترپوینت می‌گوید: «تقریبا تمام رشد ناشی از مدل‌های گران‌قیمت است که می‌توان آن را عمدتا به مدل‌های موفق برتر اپل و سامسونگ نسبت داد.»

بیشتر بخوانید:

اپل که قیمت آیفون ۱۳ آن از حدود ۸۵۰ دلار شروع می‌شود، پرفروش‌ترین در اروپا در سه ماهه گذشته بود و پس از آن سامسونگ و شیائومی قرار گرفتند که قیمت گوشی‌های آنها به ترتیب حدود ۹۰۰ و ۷۰۰ دلار است.

داده‌های موسسه مشاوره IDC نیز نشان می‌دهد که بازار اروپا در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ از نظر درآمد گوشی‌های هوشمند قابل مقایسه با ایالات متحده بوده، اما از چین عقب مانده است.