شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#کارکنان

تصمیم کارمندان سفارت آمریکا برای خروج از خاک چین

تصمیم کارمندان سفارت آمریکا برای خروج از خاک چین

تدابیر شدید کرونایی دولت چین در آستانه بازی‌های المپیک باعث ناراحتی شدید کارکنان سفارت آمریکا شده، تا حدی که برخی از آنها به دنبال خروج از چین هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این روزها اخبار نه چندان خوبی از شرایط کرونایی در شرق آسیا به گوش میرسد. چین یکی از کشورهای بزرگ در این منطقه است که با سیاست‌های سرسختانه خود به خوبی توانست آمار مبتلایان به این ویروس را کنترل کند. برگزاری بازی‌های المپیک و نگرانی از شیوع دوباره این ویروس در کشوری که بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده فرصتی برای اشتباه باقی نمی‌گذارد. به همین دلایل است که دولت پکن تصمیم دارد بازی‌های المپیک پکن را بدون حاشیه کرونایی خاصی برگزار کرده و در نهایت عملکرد خود را به رخ رقیب اصلی خود، ایالات متحده بکشاند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا درحال بررسی صدور مجوز خروج دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌های کارکنانی در چین است که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا قصد خروج از این کشور را دارند. به نظر می‌رسد درخواست‌های دولت آمریکا از چین برای اتخاذ تدابیر کنترلی خاص به منظور جلوگیری از شیوع کرونا نتیجه بخش نبوده و دولت پکن پروتکل‌های مد نظر خود را پیگیری می‌کند.

دو منبع آگاه  اعلام کردند که سفارت آمریکا روز دوشنبه و پس از تشدید برخی محدودیت‌های کرونایی از طرف دولت چین و پیش از آغاز بازی‌های المپیک درخواستی را به واشنگتن دراین باره ارسال کرد. گفته می‌شود کارکنان سفارت آمریکا به دلیل ناتوانی دولت این کشور در متقاعد کردن مقامات چینی برای استثنا قائل شدن نیروهای سفارت از رعایت قوانین کرونایی به شدت ناراحت هستند.

در نظرسنجی داخلی انجام شده در سفارت آمریکا در چین 25 درصد از کارکنان و خانواده‌هایشان گزینه خروج از چین در اسرع وقت را انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/