شهر خبر

حیدری در تذکر شفاهی:

کشورهای عربی تحت تأثیر تفرقه‌های غربی‌ها قرار نگیرند

 کشورهای عربی تحت تأثیر تفرقه‌های غربی‌ها قرار نگیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی از کشورهای غربی از عنوان جعلی برای خلیج فارس استفاده می‌کنند و به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه هستند که کشورهای عربی‌ها نباید تحت تأثیر آنها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: خلیج فارس حتی روی قدیمی‌ترین نقشه‌ها هم با عنوان «خلیج فارس» ثبت شده است و اگر کشورهای عربی هم نگاهی به نقشه‌های تاریخی بیندازند، با این واقعیت مواجه می‌شوند و می‌بینند که خلیج فارس همیشه متعلق به ایران بوده است.

وی بیان کرد: کتابخانه بغداد یکی از معتبرترین کتابخانه‌های عربی است و بنده در آن کتابخانه جستجو کردم و دیدم که در آنجا هم خلیج فارس برای ایران ثبت شده است و هیچ‌گاه در تاریخ از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی یاد نشده است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای عربی نباید تحت تأثیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار گیرند و دنبال ایجاد تفرقه در منطقه باشند. این کشورهای غربی در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه بوده‌اند و یکی از حربه‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌دهند، استفاده از عنوان جعلی برای خلیج فارس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و کشورهای عربی هم به این مسئله واقف هستند، اظهار کرد: هیچ‌گاه در نقشه‌های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس استفاده نشده است.