به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  برنامه‌های چهارمین روز از دومین دوره این نمایشگاه، چهارشنبه (ششم بهمن ماه 1400) اعلام شد و بنا بر آن در ساعت اولیه این روز (ساعت 10) نشست «میزگرد آسیب‌شناسی نقد ادبی در سال‌های اخیر» با حضور محمدرضا سنگری، ابوالفضل حری، علی کاشفی‌خوانساری و مریم فردی برگزار و از آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab@ پخش خواهد شد.

همچنین در این روز نشست «نقــش مراکــز آمــوزش عالــی و ناشــران دانشــگاهی در تامیــن منابــع آموزشــی زبـان و ادبیـات فارسـی بـرای غیـر فارسـی زبانــان» از ساعت 10:30 با حضور عباسعلی وفایی (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن)، امیر سعید کرمی (معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، حسین هاجری (عضو هیات علمی سازمان سمت و مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو)، صالح محمد جلوخان (استاد زبان وادبیات فارسی و رئیس گروه جهانگردی دینی دانشگاه اهل البیت (ع) کربال – عراق) و مصطفی غلامحسین‌زاده برگزار شده که از طریق صفحه اینستاگرام خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneh.ketab.adabiat@ قابل مشاهده است.

«استانداردهای نشر کتاب کودک (باید و نبایدها(» نیز از دیگر برنامه‌های این روز از ساعت 13 با حضور معصومه انصاریان، علی بوذری، مریم جلالی، احمد شاکری، سیدرضا کروبی، علی محمدپور و فتح‌الله فروغی برپا شده و در آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab@ پخش می‌شود.

همچنین برگزاری نشست «شناخت و ویرایش داستان» با حضور فرشته احمدی، آتوسازرنگارزاده‌شیرازی، علی حسن‌آبادی و هومن عباسپور از دیگر برنامه‌های چهارمین روز این نمایشگاه  است که از ساعت 16 در آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab@ پخش خواهد شد.

ضحی خصاونه (نویسنده و مربی کودکان)، مونس الحطاب (مدیر انتشارات الف ب ت، از اردن)، فرهاد فالح (مدیر بخش اسپانیایی انتشارات ال فارو) و احمد ذوعلم (مدیر بخش عربی آژانس ادبی) در نشست «تولید محتوای دینی و اخلاقی برای ادبیات کودکان در چشم‌انداز بین‌المللی» حضور خواهند داشت. این نشست از از طریق صفحه اینستاگرام خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneh.ketab.adabiat@ قابل مشاهده است.

علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 18 عصر چهارشنبه (ششم بهمن ماه 1400) نیز نشست «عرضه و فروش غیرقانونی کتاب در مکان‌ها و معابر و فضاهای عمومی و دولتی» را از آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران تماشا کنند؛ در این نشست محمدحسن شاطریان، سعید اردهالی، اردشیر بهجت و جمال خداپناهی حضور خواهند داشت.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام//