شهر خبر

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران وکرواسی

تصویب لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران وکرواسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و کرواسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن ماه) با ۱۷۵ رأی موافق با لایحه سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی موافقت کردند.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس در موافقت با این لایحه،گفت: شبه‌جزیره بالکان اهمیت زیادی برای ما دارد و دروازه ورود به اروپا است. ما می‌توانیم از دریچه گسترش ارتباطات علمی، سیاسی، تجاری و اقتصادی، روابط خوبی ایجاد کنیم.

وی افزود: وزن و میزان توافقنامه‌ها مهم نیست و نوع روابط جاری اهمیت دارد. کرواسی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری با ما بوده و همیشه با کشور ما همراهی کرده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس در پاسخ به یکی از مخالفان این لایحه تصریح کرد: مسلمان زیادی در کرواسی داریم که با آرامش زندگی می‌کنند. نگاه ما نسبت به رژیم صهیونیستی متفاوت است اما درباره سایر کشورها طبق فرموده امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، روابط حسنه مد نظر قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در ماده واحده این لایحه آمده است: «سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی مشتمل بر یک مقدمه و ۶ ماده به شرح پیوست تصویب و به دولت اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود».

همچنین در تبصره این لایحه آمده است: «رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷) یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این موافقتنامه الزامی است».