شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#روسیه

در صورت حمله روسیه به اوکراین؛

توکیو: ژاپن و آمریکا با یکدیگر همکاری نزدیک خواهند داشت

توکیو: ژاپن و آمریکا با یکدیگر همکاری نزدیک خواهند داشت

دولت ژاپن اعلام کرد که بر اساس گفتگوهای صورت گرفته هفته گذشته بین مقامات این کشور و مقامات آمریکایی، در صورت حمله روسیه به اوکراین، ژاپن با آمریکا در این باره همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، توکیو و واشنگتن در این باره با یکدیگر همکاری نزدیکی خواهند داشت.

وی همچنین افزود که گفتگو در این رابطه در هفته گذشته و از طریق نشستی مجازی انجام شده است.

پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در دیداری مجازی درباره چالش هایی که به زعم آنها روسیه متوجه اوکراین ساخته است، گفتگو و همچنین توافق کردند که پیرامون تحولات اوکراین، با یکدیگر در تماس باشند.

سفارت روسیه در ژاپن نیز درباره این گفتگوها واکنش نشان داده و در پیامی در صفحه فیسبوک این سفارتخانه نوشته بود: از مطالعه گزارش ها درباره اینکه ژاپن تلاش کرده روسیه را با برخی اقدامات کوبنده تهدید کند، گیج شدیم، آن هم اقداماتی در هماهنگی با آمریکا و دیگر متحدان و شرکا.

این سفارتخانه ادامه داد: قطعا این بیانیه ها غیر قابل پذیرش، بی معنا و در قبال رابطه مسکو-توکیو غیر سازنده هستند. صادقانه از همتایان ژاپنی می خواهیم که لیست پیشنهادهای امنیتی متقابل را که روسیه به آمریکا و ناتو ارائه داده است، مطالعه کرده و با بی طرفی اقدامات تهاجمی پیمان آتلانتیک شمالی را در توسعه طلبی به سمت مرزهای روسیه ارزیابی کنند.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند.

روسیه با رد این اتهام می گوید که این غرب و ناتو هستند که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده اند.