شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#مذاکره#رئیسی

شرط رئیسی برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

کدخبر: 471734
رئیس جمهور درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به اینکه ما فقط دنبال مذاکرات هسته ای نیستیم، و همه چیز ما مذاکرات نیست، تصریح کرد: در زمینه خنثی کردن و رفع تحریم ها در حال اقدام هستیم و در زمینه خنثی کردن تحریم‌ها دنبال گسترش روابط با همسایگان از جمله روسیه هستیم و بنای ما با تعامل با همه کشورهای جهان است. با کشورهایی که دنبال تقابل باشند، اما مقابله می کنیم.

رئیسی همچنین گفت: سفر من به روسیه پر ازلبخند بود، ولی اگر سفر فقط لبخند باشد که نفعی برای مردم ندارد. مساله ما نفع مردم است و در جلسه با رئیس جمهور روسیه با محوریت منافع مردم ایران صحبت کردیم. بعد از دیدار من و رئیس جمهور روسیه، وی به وزرا گفته بود سریعا تصمیمات اجرایی شود. من هم چنین دستوری به وزرای خود دادم تا آثار ان برای مردم روشن شود.

وی تاکید کرد: هر دو کشور اشتراک نظر دارند که باید سلطه دلار پایان یابد و با پول دو کشور تبادل شود.برای تکمیل فاز دو توسعه نیروگاه بوشهر، صادارت محصولات کشاورزی و واردات کالاهای استرتژیک ، حذف تعرفه‌ها و تکمیل کریدور  مسیر شمال به جنوب کشور تصمیماتی گرفته شد که در جهت منافع مردم بود. درباره مسایل منطقه ای و بین‌الملل هم گفت وگو کردیم.

رئیس جمهور درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده است، ولی تا الان با آمریکا مذاکره نکرده ایم،  اما چنانچه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم ها وجود داشته باشد، جا برای توافق وجود دارد.