شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#طالبان#سفیر ایران#وزارت#افغانستان

دیدار معاون سفیر ایران با سرپرست وزارت تجارت طالبان

مرتضوی

راهکارهای توسعه تجارت میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در دیدار امروز معاون سفیر ایران و سرپرست وزارت تجارت طالبان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مشرق؛ راهکارهای توسعه تجارت میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در دیدار امروز معاون سفیر ایران و سرپرست وزارت تجارت طالبان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت طالبان امروز با سید حسن مرتضوی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در افعانستان دیدار و درباره روابط تجارتی، معاملات تجارتی، صدور ویزا به تاجران افغان، مسائل مربوط به گمرک هاو مشکلات بخش خصوصی و تاجران افعانستان بحث همه‌جانبه کردند.
‌در دیدار معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران با وزیر صنعت و تجارت طالبان بر تقویت روابط تجاری و اقتصادی طرفین بویژه ارتقاء سطح همکاری‌ها در زمینه صنعت و تجارت تاکید شد.
عزیزی در این دیدار گفت: کمیته مرزی برای حل مشکلات فوری تجارت مرزی تشکیل شده است که تاثیر به سزائی در ارتقاء سطح روابط تجاری دارد.
همچنین دوطرف توافق کردند برای حل مشکلات مورد بحث، به شکل مشترک کار کنند.
هم اکنون جمهوری اسلامی ایران بزرگترین شریک تجاری افعانستان است و حجم مبادلات تجاری دو کشور به بیش از سه میلیارد دلار در سال رسیده است.
با این حال با توجه به مشترکات فراوان دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما