به گزارش برنا، محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون اجتماعی در باره اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان گفت:  طی جلسه ای که در محضر رهبر انقلاب بودم ایشان خطاب به مسوولان فرمودند که ما ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب های اجتماعی کوتاهی کردیم  و بخشی از این غفلت و کوتاهی متوجه دولت و مجلس است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حدود ۵میلیون نفر زن سرپرست خانواده وجودارد که ۵۲ درصد این افراد فاقد بیمه و مستمری هستند  و ۳۸ درصد  هم جزو سه دهک پایین جامعه هستند وقریب به یک میلیون نفر از زنان سرپرست خانواده هم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند .

وی تصریح کرد:به نظر شما در این شرایط سخت  اقتصادی که در خانواده‌ها مرد و زن هر دو شاغل هستند اما در مشکلات اقتصادی دست و پا می زنند یک زن سر پرست خانواده در چه شرایطی ازنظر اقتصادی به سر می‌برد. 

قالیباف افزود: باید به موضوع مهم زنان سرپرست خانواده توجه شود، مجلس شورای اسلامی ،دولت،توده های مردم ،سازمان ها و نهادهای مردمی و خیریه ها و ثمن ها باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات زنان سرپرست خانواده حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه و وظایفی که وجود دارد کار هماهنگی و تدوین شاخص ها  بر عهده معاونت رییس جمهور است که مسائل این حوزه را آماده کند  و فعالیت سازمان های متعدد دولتی، نهادهای عمومی و ثمن های را ساماندهی کند تا از حالت سردرگمی موازی کاری بیرون آیند و جهت دار شوند.

انتهای پیام/