شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هندبال#مسابقات جهانی#تاریخ

پاکدل: رمز موفقیت ما توسل به حضرت زهرا (س) بود/ مسئولین با دید دیگری به هندبال نگاه کنند


پاکدل: رمز موفقیت ما توسل به حضرت زهرا (س) بود/ مسئولین با دید دیگری به هندبال نگاه کنند

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در سالی که بانوان ما جهانی شدند، مردان هم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردند و این یک اتفاق بی نظیر در تاریخ هندبال و ورزش ایران است.

علیرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پر خصوص برتری تیم ملی هندبال کشورمان برابر کویت و کسب سهمیه مسابقات جهانی سوئد- لهستان، اظهار داشت: بازی بسیار بسیار سنگینی را برابر تیم کویتی داشتیم که نیمی از افتخارات آسیا را یک تنه در این سال‌های اخیر به نام خود کرده و دو سه سالی است که به سطح اول آسیا بازگشته است. کویت با تمام توان وارد میدان شده بود و بازی بسیار سنگینی بود و بچه‌ها از جان مایه گذاشتند.

وی در ادامه افزود: رمز  موفقیت ما در این مسابقات توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) بود و امروز هم در لحظات آخر بازی مدد بانو به ما کمک کرد و دل مردم ایران شاد شد. این موفقیت مبارک همه مردم باشد. خیلی خوشحالم که بعد از سه سال زحمات مجموعه فدراسیون، بازیکنان، کادر فنی و همه دلسوزان هندبال جواب داد. مردم و اهالی هندبال از این  نرفتن‌ها به جام جهانی خسته شده بودند و دلشان می‌خواست در بین رشته‌های دیگر سرشان را بالا بگیرند. خدا را شکر این عزت به هندبال ما بازگشت.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: در سالی که بانوان ما جهانی شدند، مردان هم جهانی شدند. این یک اتفاق بی نظیر در تاریخ هندبال ما است و بعید می‌دانم در هیچ رشته توپی دیگری این اتفاق را شاهد بوده باشیم. این جز در سایه تلاش، همدلی و برنامه‌ریزی به وجود نیامده است.علی رقم همه مشکلات در هندبال و سختی‌ها و بی ثباتی مدیریت‌ کار بزرگی انجام شد.

وی تاکید کرد: در خاک عربستان این موفقیت را به دست آوردن لذت کار را چند برابر کرد. در نزدیکی خانه خدا این اتفاق برای هندبال ایران افتاد.در این 5 بازی فشار زیادی روی بازیکنان بود و این مسابقات تورنمنت سنگینی است. ما حتی دیدیم عراق هم تیم بسیار خوبی است و دیدیم که بازی بحرین برابر این تیم گره خورد.

پاکدل در پاسخ به این سوال که تیم بحرین را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: برابر بحرین کار سختی داریم. این تیم قهرمان آسیا و هشتم المپیک است. این تیم یک مربی بزرگ دارد و در مسابقات جهانی خوش درخشیده اما ما هم ایران هستیم و بچه‌ها انگیزه زیادی برای جنگیدن دارند. امیدوارم بچه‌ها با با عزم خود موفقیت‌ها را ادامه دهند.

رئیس فدراسیون هندبال یادآوری کرد: از مسئولین تشکر می‌کنم. امیدوارم از امروز هندبال را به چشم دیگری نگاه کنند. ما ثابت کردیم که می‌توانیم برای کشور افتخار آفرینی کنیم. امیدوارم با نگرش و دید دیگری به هندبال نگاه کنند.

وی در پایان گفت: از جامعه هندبال که کنار من بودند، روسای هیئت‌های استانی و همکارانشان که برای ایستادن ما در این نقطه تلاش کردند، همکارانم در فدراسیون، دبیر و نواب رییس، کارکنان فدراسیون، کمیته‌های فدراسبون و تک تک‌ مربیانی که در دورترین نقطه کشور تلاش کردند که امروز در تیم ملی موفق باشیم، تشکر می‌کنم و افتخار می‌کنم که خادم این عزیزان هستم.

 

انتهای پیام/