شهر خبر

رهایی متهم به قصاص نفس پس از ۱۳ سال از زندان

کدخبر: 471346
اقتصادنیوز: یک متهم به قصاص نفس با جلب رضایت ۲۰ نفر از اولیای دم یک پرونده، پس از ۱۳ سال از زندان آزاد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: ۲۵ مورد قصاص نفس با همت اعضای شوراهای حل اختلاف این استان، مصلحین و حکمین قرآنی، مسولان قضایی و سایر دست اندرکاران مربوطه طی سال جاری به سازش ختم شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ لذتی بهتر از عفو، گذشت و سازش نیست، تصریح کرد: گذشت و عفو برای همه افراد بویژه کسانی که فرصت انتقام دارند اما گذشت می کنند، بسیار لذت بخش است.
یدالله موحد افزود: با تلاش و همت مصلحین و مقامات قضایی شهرستان منوجان و با رفتار بزرگ منشانه و خیرخواهانه اولیای دم، قاتل ۳۸ ساله ای که ۱۳ سال از عمر خود را در زندان بسر برده و حکم قصاص وی صادر شده است، مورد بخشش قرار گرفت.
وی ضمن تقدیر از افشارمنش رییس دادگستری، رضایی دادستان سابق و رهی از همکاران اداری دادگستری منوجان در راستای جلب رضایت اولیای دم این پرونده، تاکیدکرد: گذشت اولیای دم در این پرونده با تبعیت از آموزه های دین مبین اسلام انجام شده و بزودی موجبات آزادی این شخص از زندان نیز فراهم می شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان، خطاب به اولیای دم این پرونده، اظهارداشت: دین مبین اسلام همواره تاکید دارد که مسلمان باید نسبت به همنوع و هم دین خود در حد توان گذشت و عفو داشته باشد و امروز که به این توصیه دین مبین اسلام عمل کردید و کار بهتر از قصاص را انجام داده و با اراده و تشخیص خود حیات مجددی به یک انسان داده اید، به یقین در پیشگاه خداوند ماجور خواهید بود.