شهر خبر

فواید و خطرات نوشیدن آب سرد و یخ

فواید و خطرات نوشیدن آب سرد و یخ

نوشیدن آب و هیدراته ماندن فواید ثابت شده ای برای سلامت روحی و جسمی شما را دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می کند که مردان 19 سال و بالاتر 3.7 لیتر آب در روز (15.5 فنجان) و زنان 19 سال و بالاتر 2.7 لیتر در روز را (11.5 فنجان) مصرف کنند و بنوشند. اما آیا نوشیدن آب سرد می تواند تاثیر منفی را بر روی سلامت شما بگذارد؟

فواید نوشیدن آب سرد و خنک
نوشیدن آب سرد فوایدی را هم نیز به همراه دارد.

*حفظ دمای بدن در زمان ورزش

*کمک به کاهش وزن

نوشیدن آب سرد ممکن است به شما کمک کند در حین هضم مقداری کالری اضافی را بسوزانید، چرا که بدن شما برای حفظ دمای اصلی خود باید سخت‌تر کار کند. اما دور از ذهن است که نوشیدن آب سرد یک نوع ابزار قدرتمند برای کاهش وزن باشد.

خطرات نوشیدن آب سرد و یخ

*مضر برای ریه و سرماخوردگی

 نوشیدن آب سرد مخاط بینی را ضخیم‌ تر و عبور آن از مجرای تنفسی را دشوارتر می‌کند.

* مضر برای میگرن

*مضرات خوردن آب سرد بعد از غذا

بر اساس مطالعه‌ای در سال 2012، درد مربوط به آشالازی (بیماری که توانایی بدن شما را برای عبور غذا از مری محدود می‌کند) می‌تواند با نوشیدن آب سرد همراه با غذا بدتر شود. در طب سنتی چینی اعتقاد بر این است که نوشیدن آب سرد با غذای گرم باعث ایجاد عدم تعادل در بدن می شود. به طور معمول، وعده های غذایی در فرهنگ چینی با آبی گرم یا چایی داغ سرو می شوند. این باور در چندین فرهنگ دیگر در سراسر جهان هم نیز منعکس شده است.

برخی از افراد اعتقادات و باورهای مشابهی را دارند و آن هم این است که نوشیدن آب سرد در یک روز گرم به خنک شدن شما کمک نمی کند. تحقیقات کافی برای نتیجه گیری درست یا نادرست بودن هر یک از این باورها وجود ندارد.

منبع: salamdonya