شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#حوزه#قوه قضاییه
اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درخواست رییس قوه قضاییه از بانک مرکزی برای شفاف سازی در حوزه رمزارزها

نوشته شده توسط مهسا نجاتی در ۱۴۰۰/۱۱/۴ ساعت ۱۵:۲۷

رییس دستگاه قضا، محسنی اژه‌ای، امروز در نشست شورای عالی قوه قضاییه، خواستار رسیدگی به حوزه رمزارزها و همچنین تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه شد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با اینکه عمر زیادی از رمزارزها نمی‌گذرد، اما این حوزه به شکل روزافزون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. مدتی است که علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال در ایران نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

با اینکه هنوز برای این حوزه قانون‌گذاری انجام نشده، اما مقامات ایران اشتیاق خود را به بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند. وعده‌هایی برای نظارت بر رمزارزها و همچنین راه‌اندازی رمزپول ملی به گوش می‌رسد اما هنوز زمان دقیقی برای این موارد تعیین نشده است.

رهبر معظم انقلاب، سید علی خامنه‌ای نیز اخیرا در پاسخ به استفتای اقتصاد آنلاین درباره ارزهای دیجیتال فرمودند که حکم تحریمی درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد و باید وضع قانون برای این حوزه سریع‌تر انجام شود تا هم مردم و هم نظام پولی و بانکی تکلیف خود را درباره ارزهای دیجیتال بدانند.

بیشتر بخوانید

فتوای رهبر معظم انقلاب درباره ارزهای دیجیتال

علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی نیز مدتی است که از راه‌اندازی رمزارز ملی به طور آزمایشی خبر داده است. اخیرا نیز در هفتمین همایش مالی اسلامی وی از تصویب چارچوب انتشار رمزریال در شورای پول و اعتبار خبر داد.

بیشتر بخوانید

چشم‌ انداز رمز ریال چگونه خواهد بود؟ / مزایای استفاده از ارز دیجیتال در تجارت ایران

از طرفی، علیرضا پیمان پاک، رییس سازمان توسعه تجارت، از توافق با بانک مرکزی برای استفاده از سامانه‌های بلاکچین و رمزارزها در فضای تجارت بین‌الملل خبر داد. به واسطه این عمل می‌توان تحریم‌ها را دور زد و صادرکنندگان و واردکنندگان به راحتی می‌توانند به تجارت بپردازند.

بیشتر بخوانید

ورود رمزارزها به تجارت خارجی ایران تا دو هفته آینده

امروز (دوشنبه) نیز رییس دستگاه قضا، محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تاکید بر برخورد بی‌اغماض و بی‌مماشات دادستان‌ها با سارقان باندی و شبکه‌ای، در خصوص وضعیت ارزهای دیجیتال نیز اظهار نظر کرد.

موضوع «رمزارزها» و خطراتی که ممکن است از این ناحیه در آینده دارایی‌های مردم را تهدید کند و برای دولت دردسرآفرین شود، از مقوله‌های مطرح شده از طرف رییس عدلیه در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه بود. وی بر همین اساس دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مامور کرد تا از بانک مرکزی بخواهند هر چه زودتر در قبال مساله رمزارزها و همچنین تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه شفاف‌سازی کند.

حجم ویدیو: 2.86M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48