شهر خبر

هنگام خروج از بیمارستان این کار را حتما انجام دهید

هنگام خروج از بیمارستان این کار را حتما انجام دهید

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: شستن صحیح دست ها مهمترین راه پیشگیری از عفونت های بیمارستانی است.

به گزارش بهداشت نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک معتقد است عفونت های بیمارستانی یکی از مسائل بهداشتی درمانی مهم در سراسر دنیا است که در دوران کووید ۱۹ مورد غفلت قرار گرفته و باعث تحمیل هزینه های درمانی، افزایش طول مدت بستری و مرگ بسیاری از بیماران می شود.

دکتر نادر زرین فر گفت: کنترل عفونت های بیمارستانی باعث ارتقای سطح سلامت بیماران و کاهش هزینه های بیمارستانی در بیماران می شود.

وی افزود: در نظام مراقبت بیمارستان و براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ۵ الی ۱۰ درصد بیماران در کشورهای توسعه یافته دچار عفونت های بیمارستانی می شوند به همین دلیل لازم است که این مهم به صورت صحیح آموزش داده شود و پایش های لازم صورت گیرد.

دکتر زرین فر یادآور شد: بی تردید هر چه نظام پایش این مهم بیشتر و دقیق تر باشد رقم ابتلا به عفونت های بیمارستانی به میزان استاندارد نزدیک تر می شود.

وی افزود: وظیفه واحد کنترل عفونت هر بیمارستان، شناخت منابع عفونت های بیمارستانی، ارائه راهکار و آموزش های مناسب و نظارت و ارزشیابی بر اجرای ضوابط و مقررات توصیه شده می باشد.

این متخصص بیماری عفونی ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان عزیز، از مردم و مراجعین به مراکز درمانی خواست، هنگام خروج از محیط ها و مراکز درمانی و بیمارستان ها، دست های خود را بشویند و تا قبل از شست و شوی دست ها آن ها را به جایی به خصوص صورت خود نزنند.