شهر خبر
در پاسخ به میزان|

معرفی سفرای غربی به حوزه آفریقا در دستور کار وزارت خارجه است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: این وزارتخانه برنامه مفصلی برای معرفی سفرای غربی به حوزه آفریقا تدارک دیدند که در دستور کار قرار گرفته است تا نه تنها سطوح روابط با کشور‌های افریقایی کاهش نیابد بلکه گسترش یابد.
خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری در پاسخ به میزان درباره توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی و امریکای لاتین و تاثیر آن بر بهبود جایگاه بین‌المللی و دیپلماسی اقتصادی، گفت: در خصوص روابط‌مان با آفریقا و آمریکای لاتین در چارحوب سیاست متوازن و نگاه هوشمندانه به گسترش روابط دیپلماتیک جایگاه مشخصی برای این دو حوزه تعریف شده است.

وی گفت: وزرای خارجه برخی کشور‌های افریقایی به ایران سفر کرده‌اند و یا در حال سفر به کشورمان هستند، امروز وزیرخارجه توگو در ایران است و همچنین سفری برای وزیر امورخارجه به افریقا پیش بینی شده است تا بتوانیم فعالیت سفارتخانه‌هایمان را در حوزه افریقا گسترش دهیم.

خطیب زاده گفت: سیاست جدید در پیش گرفته شده تا برخی تصمیمات قبلی برای کاهش سطح روابط با افریقا بلااثر شود.

وی بیان داشت: وزارت خارجه و وزیر امور خارجه برنامه مفصلی را برای معرفی سفرای غربی به حوزه افریقا تدارک دیدند که در دستور کار قرار گرفته است تا نه تنها سطوح روابط با کشور‌های افریقایی کاهش نیابد بلکه گسترش یابد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در مورد امریکای لاتین هم همینطور است و برخی مقام هلی ما در سطوح مختلف سفر کرده اند و مقام‌های ان‌ها هم همینطور. بنابراین برنامه مدون مشخصی برای نگاه متوازن چیده شده است.

  • قوه قضاییه اتهامات اشخاصی که در ایران زندانی هستند را اعلام کرده است/ ایران با دقت تحولات اوکراین را پیگیری می‌کند
  •  
     
    انتهای پیام/