شهر خبر

فردا امضا خواهد شد؛

امضای توافقنامه اتصال شبکه برق بین عراق و عربستان

امضای توافقنامه اتصال شبکه برق بین عراق و عربستان

دبیر هیئت دولت عراق امروز اعلام کرد که عراق و عربستان فردا توافقنامه اتصال شبکه برق را امضا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، حمید الغزی دبیر هیئت دولت عراق امروز اعلام کرد که عراق و عربستان فردا توافقنامه اتصال شبکه برق را امضا می کنند.

وی با اشاره به سفر هیئتی از وزارت کشاورزی عراق به عربستان، افزود: خط مشی عراق چه در گذشته و حال، حمایت از شورای هماهنگی عراق و عربستان است چرا که دو کشور معتقدند صفحه تازه ای در روابط تاریخی بین دو کشور گشوده شده است و در واقع شورای هماهنگی عراق و عربستان منجر به تاسیس شورای تجاری مشترکی بین دو کشور شده است و برخی دستاوردها از جمله بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر که سال ها بسته بود و سود کلانی برای دو کشور دارد، به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: عربستان ما را در جریان برخی مشکلات در گذرگاه عرعر قرار داده است و به زودی برای حل آن تلاش می کنیم. برخی از آن را حل کرده ایم و طی هفته آتی بقیه مشکلات حل می شود.

الغزی به افتتاح دفتری از شورای هماهنگی در بغداد و امضای بسیاری از یادداشت های تفاهم برای تقویت روابط بین دو کشور اشاره کرد و گفت: در بسیاری از پرونده ها از جمله اتصال شبکه برق عراق و توسعه شهرک های صنعتی و همکاری در زمینه ورزشی تلاش می کنیم. دو کشور فردا توافقنامه اتصال شبکه برق بین عراق و عربستان را امضا خواهند کرد.

دبیر هیئت دولت عراق با اشاره به نقش مهم شورای هماهنگی عراق و عربستان در همکاری اقتصادی بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد که بخش های صنعتی و اقتصادی از این شراکت بهره مند شوند و پروژه های صنعتی پایداری ایجاد شود.

وی توضیح داد که از زمان تشکیل شورای هماهنگی یک مساله اساسی را در نظر گرفته ایم و آن عدم توقف فعالیت شورای تجاری اقتصادی عراق و عربستان است.حجم مبادله تجاری بین دو کشور به ۱۵ درصد رسیده است و این یک پیشرفت است و امیدواریم که حجم مبادلات به رقمی که شایسته ظرفیت های دو کشور است، برسد.