شهرخبر

جهان در انتظار Wi-Fi 7 و سرعت دیوانه‌کننده‌اش

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

به نظر می‌رسد که Wi-Fi 6 مقبولیتی عمومی دارد و در حال جا افتادن باشد، اما مطمئنا فناوری همیشه رو به جلو است.

وای فای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، Wi-Fi 7 در حال حاضر در افق قرار دارد و مدیاتک اکنون اولین نمایش زنده فناوری نسل بعدی را اعلام کرده است که باید بسیار سریع‌تر از آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم باشد.

دستگاه‌های Wi-Fi 6 واقعا در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شدند، بنابراین مصرف‌کنندگان در حال حاضر باید از افزایش سرعت فناوری ارائه‌شده نسبت به نسل قبلی راضی باشند. اما مطمئنا این رضایت زودگذر خواهد بود و با در نظر گرفتن آن، شرکت‌های Wi-Fi در حال حاضر روی فناوری جدیدی کار می‌کنند که بتواند فعالیت‌های فشرده‌تر داده را انجام دهد.

وای‌فای آلیانس می‌گوید که این سیستم جدید باید حداکثر توان خروجی ۳۰ گیگابیت در ثانیه را داشته باشد که یک گام بزرگ از حداکثر ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه Wi-Fi 6 است.

گفته می‌شود، این ارقام عمدتا آکادمیک هستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که کل فصل‌های یک سریال تلویزیونی را در چند ثانیه دانلود کنید. گفته شده است افزایش سرعت در دنیای واقعی حدود ۲.۴ برابر سریع‌تر است.

در حالی که Wi-Fi  آلیانس هنوز در حال بررسی جزئیات استاندارد جدید است، یکی از شرکت‌های عضو آن یعنی مدیاتک می‌گوید که پیش‌تر یک نسخه آزمایشی فناوری Wi-Fi 7 را به مشتریان کلیدی و همکاران صنعتی خود نشان داده است.

مدیاتک می‌گوید که سیستم نمایشی مبتنی بر پلتفرم Filogic خود می‌تواند به حداکثر سرعت ذکر شده در استاندارد دست یابد. بخشی از این نسخه نمایشی شامل نمایش فناوری عملیات چند پیوندی (MLO) بود که همزمان چندین کانال را در باندهای فرکانسی مختلف پخش می‌کند. این نشان داد که سیستم قادر است حتی با تداخل یا ازدحام، سرعت ثابتی را حفظ کند.

Wi-Fi 7 همچنین دارای کانال‌هایی با پهنای باند ۳۲۰ مگاهرتز خواهد بود که به شما امکان می‌دهد داده‌های بیشتری را به طور همزمان حتی با همان تعداد آنتن منتقل کنید. این، به‌علاوه MLO و چند ترفند فنی دیگر، به Wi-Fi 7 کمک می‌کند تا انتقال داده‌های شدیدی که مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به آن وارد می‌کنند، مدیریت کند. مانند بازی‌ها، پخش ویدیوی 4K و در نهایت 8K، برنامه‌های کاربردی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و شاید حتی این چیزهای متوازن.

مدیاتک انتظار دارد که محصولاتی که از Wi-Fi 7 استفاده می‌کنند در اوایل سال آینده وارد بازار شوند، اما با توجه به اینکه اتحاد Wi-Fi تا اوایل سال ۲۰۲۴ قصد نهایی کردن استاندارد جدید را ندارد، این یک تخمین کاملا خوش‌بینانه به نظر می‌رسد.

سازگاری با Wi-Fi 7 احتمالاً زودتر از موعد وارد می‌شود، اما آنهایی که گواهینامه رسمی را دریافت می‌کنند، هنوز چندین سال دیگر فاصله دارند.