به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز از عصر روز گذشته 130 تومان بالاتر بود و مقادیری را به ثبت رساند که در طول هفته گذشته بی‌سابقه بود. با این وجود قیمت دلار به صورت جدی ناپایدار نشد. قیمت دلار از ابتدای دی ماه مسیر نزولی را دنبال کرده است. افت قیمت دلار تحت تاثیر افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام بود. فضای اخبار برجامی هنوز منفی نیست و طی قاعده یکی دو هفته اخیر تغییرات مثبت قیمت عمدتا بازگشت می‌کنند، با این وجود ادامه‌دار و طولانی شدن مذاکرات می‌تواند به عنوان ابزاری توسط نوسان‌گیران مورد استفاده قرار گیرد و قیمت دلار را برای مقاطعی وارد روند صعودی کند. قیمت دلار انتظار یک سیگنال احتمالی را نیز می‌کشد. قرار است رئیس جمهور در روز سه‌شنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت کند. اظهارات وی در این برنامه می‌تواند سیگنال مثبت یا منفی برای قیمت دلار ارسال کند.

بازار ارز دلار

قیمت سکه از مرز 12 میلیون و 600 هزار گذاشت

امروز نخستین روز هفته برای طلای جهانی بود. برخی می‌گفتند اگر قیمت طلا در این هفته از مرز 1850 دلار عبور کند، وارد یک فاز صعودی جدید خواهد شد. قیمت طلا عصر روز جمعه روی 1836 دلار قرار داشت و در ساعت 11 و 27 دقیقه صبح امروز 1837 دلار گزارش می‌شد. قیمت طلا هنوز از مرز 1850 دلار عبور نکرده بود، اما توانسته بود خود را بالای مرز حساس 1830 دلار حفظ کند. به هر حال سیگنالی که از سوی اونس طلا برای سکه ارسال شد، منفی نبود و قیمت دلار نیز در شروع معاملات امروز افزایش یافته بود. قیمت سکه هم تحت تاثیر رشد دلار و وضعیت امیدوارکننده طلا، معاملات امروز را افزایشی آغاز کرد و در شروع کار با رشد 40 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 560 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در ادامه باز هم رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز 12 میلیون و 600 هزار تومان را به ثبت رساند. حباب قیمتی سکه 12 میلیون و 600 هزار تومانی حدود 3.7 درصد محاسبه می‌شد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز افزایش یافت و رقم‌هایی را ثبت کرد که در طول هفته گذشته بی‌سابقه بود، قیمت طلای جهانی تا ظهر امروز به وقت ایران از مرز 1850 دلار عبور نکرده بود، اما در عین حال مرز 1830 دلار را نیز از دست نداده بود. قیمت سکه افزایش یافت و رقم‌هایی بالای مرز 12 میلیون و 600 هزار تومان را به ثبت رساند، اما اندازه حباب آن به طرز غیر متعارفی بزرگ نشد.