به گزارش برنا، نخستین دوره تربیت آنالیزور به منظور آموزش افراد متخصص در زمینه آنالیز آماری و خبره در زمینه VIS، از امروز (دوشنبه چهارم بهمن ماه) آغاز شد و به مدت 5 روز (تا هشتم بهمن‌ماه) با حضور 25 متقاضی ادامه خواهد داشت.

دبیرکل فدراسیون والیبال در مراسم افتتاحیه این دوره نیز ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، گفت: اگر امروز والیبال ایران در زمره بهترین‌ تیم‌های دنیاست، به این دلیل است که روزگاری همه دست به دست هم دادند و برای رسیدن به این هدف تلاش کردند ولی امروز بهترین بودن در بین بهترین‌های دنیا، کار بسیار سختی است. در گذشته درباره دقیقه‌ها و ثانیه‌ها صحبت می‌کردیم اما امروز در مورد صدم ثانیه‌ها صحبت می‌کنیم. همه تیم‌هایی که درجمع 10 تیم برتر دنیا هستند، تمام این مراحل را پشت‌ سرگذاشته‌اند و به صدم ثانیه‌ها توجه می‌کنند.

سید میلاد تقوی افزود: هر بخش از فدراسیون والیبال، چرخ‌دنده‌ای است که باید کارش را بهترین شکل ممکن انجام دهد؛ از سازمان لیگ و کمیته داوران گرفته تا کمیته آموزش، مربیان، داوران و بازیکنان. هر لحظه باید بهتر از لحظه قبل باشیم و این مستلزم آن است که در کنار هم منظم و با برنامه اهداف فدراسیون والیبال را پیش ببریم.

وی با بیان‌این‌که یکی از ابزارهای مهم برای پیشبرد اهداف، علمی کردن شیوه‌هاست که طی چند سال اخیر مورد توجه ویژه‌ای در فدراسیون والیبال قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری دوره تربیت آنالیزور هستیم. مبحث آنالیز با سایر مباحث متفاوت است. از آن جهت که همه می‌توانند داده‌های آماری را وارد سیستم کنند، اما تحلیل‌ها متفاوت است.

تقوی با تاکید بر دست‌چین بودن نفرات حاضر در نخستین دوره تربیت آنالیزور از سراسر کشور، گفت: امیدوارم از بین این افراد، بهترین آنالیزورهای نه تنها آسیا بلکه جهان را داشته باشیم. این هدف دور از دسترس نیست. والیبال ایران می‌تواند از نیروهای انسانی خود در اقصی نقاط دنیا استفاده کند. این نیازمند همت شماست و البته فدراسیون والیبال هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: با حضور مدیری چون مهرگان، کمیته آموزش و پژوهش روزهای خوب خود را طی می‌کند. فدراسیون والیبال در تلاش است تا سطح فنی و تعداد نیروی انسانی خود در عرصه جهانی را افزایش دهد، باید تلاش کنیم که مربیان و داوران همچون بازیکنان و تیم ملی‌ در جایگاه جهانی قرار گیرند. این هدفی قابل دسترس است.

** مهرگان: در تفسیر داده‌های آنالیز باید از نگرش‌های جدید استفاده شود

رئیس کمیته آموزش در آغاز این دوره با تاکید بر این که پیش زمینه تحلیل داشتن داده‌های آماری درست است، به تشریح اهداف برگزاری نخستین دوره تربیب آنالیزور پرداخت و گفت: آن‌چه در برگزاری دوره تربیت آنالیزور مدنظر داریم آن است که بتوانیم داده‌های خوب، دقیق و مورد نیاز را به دست آوردیم. در تفسیر این داده‌ها قادر خواهیم بود از نگرش‌های جدیدتری استفاده کنیم.

جواد مهرگان با اشاره به ثبت‌نام 340 متقاضی برای حضور در این دوره، افزود: از بین متقاضیان ثبت‌نامی، با توجه به سوابق و فعالیت‌های متقاضیان، 25 نفر از استان‌های مختلف سراسر کشور برای حضور در این دوره انتخاب شدند. دو مدرس کلاس نوید مشجری و حسین خوریانی در زمره آنالیزورهای خودساخته‌ای هستند و به متقاضیان کمک می‌کنند تا در این حرفه به اوج برسند. مطمئنم در این دوره استعدادهای بسیار خوبی کشف و شکوفا می‌شوند که می‌توانند در آینده حتی در تیم‌های ملی و تیم‌های سطح بالای لیگ برتر بدرخشند و کمک کنند.

انتهای پیام//