شهر خبر
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه| در حال تکمیل

قوه قضاییه اتهامات اشخاصی که در ایران زندانی هستند را اعلام کرده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در مورد وضعیت اتباع زندانی ایرانی در امریکا نگرانی‌های خود را مطرح کردیم و این موضوع در دستور کار ما است. برخلاف اتباع ما که در امریکا به دلایل واهی گروگان گرفته شده‌اند؛ قوه قضاییه اتهامات اشخاصی که در ایران زندانی هستند و جرایمی که مرتکب شدند را اعلام کرده و در دادگاه صالحه مراحل آن طی شده است.
خبرگزاری میزان - «سعید خطیب زاده» امروز در نشست خبری ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: آنچه در وین شاهد هستیم پیشرفت گفت‌وگو‌هاست البته در برخی از اسناد میزان اختلاف و پرانتز‌ها کمتر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در حوزه تضامین همه اطراف مذاکرات پذیرفته‌اند آنچه در مورد خروج غیرقانونی ایالات متحده اتفاق افتاد نباید تکرار شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ پیش شرطی را در مذاکره نپذیرفته است.

خطیب‌زاده در مورد پیشنهاد امریکا مبنی بر توافق موقت، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافق پایدار است و آنچه برای ما رسالت دارد کیفیت آن چیزی است که توافق می‌شود لذا توافق موقت هیچگاه در دستور کار ما نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه  گفت: امیدواریم هماهنگ کننده برجام به امریکا منتقل کرده باشد که یک ضرورت جدی برای رسیدن به توافق کیفی و محتوایی داریم.

وی بیان کرد: در مورد وضعیت اتباع زندانی ایرانی در امریکا نگرانی‌های خود را مطرح کردیم و این موضوع در دستور کار ما است. برخلاف اتباع ما که در امریکا به دلایل واهی گروگان گرفته شده اند؛ قوه قضاییه اتهامات اشخاصی که در ایران زندانی هستند و جرایمی که مرتکب شدند را اعلام کرده و در دادگاه صالحه مراحل آن طی شده است.
 
  • بخشی از پرانتزها در جریان مذاکرات وین پاک‌سازی شده‌ است
  •  
    تکمیل می‌شود