شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بودجه ۱۴۰۱#مجلس#لایحه بودجه
گفت‌وگو|

تغییر تضامین بانکی روستائیان در بودجه ۱۴۰۱ پیگیری می‌شود

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با اشاره به برخی پیشنهادات به بودجه ۱۴۰۱ گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ما حمایت از روستاییان، دامداران و کشاورزان را در موضوع ارائه تسهیلات از بانک‌ها، مدنظر قرار خواهیم داد.
سید احسان اردکانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برخی پیشنهادات به بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ما حمایت از روستاییان، دامداران و کشاورزان را مدنظر قرار خواهیم داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در قالب این موضوع، مبحث ظرفیت‌های جدید جهت ارائه تضامین برای دریافت تسهیلات بانکی از سوی کشاورزان را در بودجه پیشنهاد خواهیم داد تا عشایر و روستاییان بتوانند برای ارائه ضمانت جهت اخذ تسهیلات بانکی خودشان، به عنوان مثال پروانه اراضی مراتع یا اراضی چاه‌های کشاورزی و یا حساب بانکی متصل به یارانه‌شان را مورد استفاده قرار دهند و بانک‌ها هم ملزم به اجرای این موارد باشند.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این مسئله حتما در بحث ارائه تسهیلات روستاییان راهگشا خواهد بود چرا که این افراد به دلیل اینکه ضامن کارمند دور و برشان نیست، در حال حاضر از دریافت برخی وام‌های بانکی اعلامی، ناتوان هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین ما شاهد ضرر و زیان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در کشور هستیم چراکه این نیروگاه‌ها مطالبات انباشته‌ای از وزارت نیرو دارند.

وی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، موضوع مطالبات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از وزارت نیرو است که باید تعیین تکلیف شود.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: به واقع اگر دولت و وزارت نیرو توان پرداخت مطالبات خود را به این بخش ندارد حداقل باید بیایند و در قالب نفت و محموله‌های نفتی با این مجموعه‌ها تهاتر داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/