شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روابط ایران#جهان اسلام

توسعه همه‌جانبه روابط ایران با کشورها، دشمنان را به انفعال کشانده است


توسعه همه‌جانبه روابط ایران با کشورها، دشمنان را به انفعال کشانده است

رئیس مرکز آینده‌پژوهی جهان اسلام گفت:سیاست منطقه‌ای ایران در غرب آسیا و نگاه به شرق و توسعه روابط همه‌جانبه با چین و روسیه؛ دشمنان مستکبر غربی و برخی رقبای منطقه‌ای و حتی برخی از افراد در داخل کشور را متحیر و شاید غافلگیر کرده و به انفعال کشانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس مرکز آینده‌پژوهی جهان اسلام در همایش ملی ایران و همسایگان که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط دو مرکز آینده‌پژوهی جهان اسلام و مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و پنج دانشگاه کشور و اساتید و دانشجویان برای برگزاری این همایش تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم که به برکت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) این همایش بتواند به عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب برای ملت و کشور عزیزمان ایران یاری کند.

وی با بیان اینکه عنوان سخنان امروز من «راهبرد سیاست منطقه‌ای و قاره‌ای ایران برای رسیدن به تفاهم مشترک و منافع مشترک در مقابل تهدیدهای مشترک» است، گفت: حقیقت و واقعیت این است که دوران جدیدی برای سیاست خارجی ایران شروع شده است. این دوران جدید و سیاست همسایگی با 15 کشور به همراه سیاست منطقه‌ای ایران در غرب آسیا و نگاه به شرق و توسعه روابط همه‌جانبه با چین و روسیه، دشمنان مستکبر غربی، برخی رقبای منطقه‌ای و حتی برخی از افراد در داخل کشور را متحیّر و شاید غافلگیر کرده و به انفعال کشانده است.

خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/