به گزارش اکوایران، وزیر امورخارجه ایالات متحده، عدم توانایی آمریکا در دریافت پشتیبانی روسیه در مذاکرات وین به دلیل اختلافات میان دو کشور بر سر بحران اوکراین را رد کرد.

مسئله ایران بسیار فراتر از بحران اوکراین است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در گفتگو با شبکه سی بی اس، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به دلیل اختلاف با روسیه بر سر بحران اوکراین قادر به کسب حمایت این کشور در مذاکرات وین نیست، گفته: «قطعا این گونه نیست. این موضوع بسیار فراتر از رابطه اوکراین، اتحادیه اروپا و امریکا با روسیه است».

0123-ftn-blinken-879087-640x360

بلینکن این سخنان را در شرایطی اظهار کرده که مقرر است صبح امروز (دوشنبه) وزرای خارجه بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم جمع شوند تا با توجه به شدت گرفتن بحران اوکراین پیرامون مسائل امنیتی اروپا به رایزنی بپردازند. این در حالی است که با اعلام شورای اتحادیه اروپا، آنتونی بلینکن نیز به صورت مجازی در این نشست مشورتی شرکت خواهد کرد.

اجتناب از تحریم های زودهنگام

بلینکن در بخش دیگری از گفتگوی خود با شبکه سی بی اس ضمن رد تقاضای ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر آغاز پیش دستانه تحریم های غرب علیه روسیه گفته: « زمانی که تحریم‌ها زودهنگام اعمال شوند، تأثیر مرعوب‌کننده خود را از دست خواهند داد». با این حال بلینکن هشدار داده که غرب اقدام به زنجیره ای از اقدامات خواهد کرد که پوتین مجبور است در محاسباتش آنها را به حساب بیاورد».

بلینکن همچنین شب گذشته در گفتگو با سی ان ان تاکید کرده: «هدف تحریم ها بازدارندگی روسیه از تهاجم است. بنابراین اگر این تحریم ها اکنون وضع شوند، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهند داد». با این حال او هشدار داده: « اگر حتی یک سرباز روسی به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، مسکو با پاسخ شدید مواجه خواهد شد».