شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

آمریکا یک کشتی از مبدأ ایران را توقیف کرد!

آمریکا یک روز پس از انتشار خبر ابطال مجوز دو کشتی حامل نفت ایران، یک کشتی در حرکت از مبدأ ایران در دریای عمان را نیز به ظن حمل بار برای حوثی‌های یمن توقیف نمود.

ایران

به گزارش تازه نیوز به نقل از یورو نیوز، نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه ۳ بهمن اعلام کرد یک کشتی «بدون تابعیت» حامل نزدیک به ۴۰ تن کود شیمیایی اوره برای کشاورزی را که برای ساخت مواد منفجره دست‌ساز نیز کاربرد دارد، در آب‌های بین‌المللی خلیج عمان متوقف کرده است. نیروی دریایی آمریکا گفته این کشتی از مبدأ ایران در مسیری ترانزیتی حرکت می‌کرده که جنگجویان حوثی یمن برای تأمین تسلیحاتی خود از آن استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلامیه ارتش آمریکا، کشتی یاد شده سال گذشته با محموله هزاران سلاح توقیف و به مقامات دولتی یمن تحویل داده شده بود. بر پایه همین گزارش، ناوشکن «یواس‌اس کول» و یک گشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین این کشتی را متوقف کرده‌اند.

روز شنبه نیز خبر رسیده بود که «ای‌بی‌اس» مؤسسه رده‌بندی کشتیرانی آمریکا مجوز ایمنی و زیست‌محیطی نفتکش «کارو» با پرچم پاناما و «السا» با پرچم بلیز را به دلیل حمل نفت ایران و «نقض تحریم‌ها» لغو کرده است. مجوز ایمنی کارو در ۱۷ دسامبر سال گذشته و السا در ۱۳ ژانویه سال جاری میلادی باطل شده است.