شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#شورای شهر

از انتصاب غیرقانونی در سازمان میادین میوه تا ارسال پیامک معاینه فنی به مالکان خودرو


از انتصاب غیرقانونی در سازمان میادین میوه تا ارسال پیامک معاینه فنی به مالکان خودرو

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضا به موضوعات مختلفی از جمله انتصاب غیر قانونی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره باره و ... پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: فکر می‌کنم امروز باید تذکرم داده شود تا جلوی برخی اتفاقات گرفته شود. رعایت قانون و نظارت بر مصوبات شورای شهر یکی از مهمترین وظایف ما است.

امانی اضافه کرد: تاکنون سه بار در جلسات علنی بنده و بقیه اعضا و بارها در جلسات هم‌اندیشی با شهردار تهران درباره ضرورت رعایت مفاد اساسنامه سازمان‌های شهرداری به‌ویژه در انتصاب مدیران عامل‌شان تذکر دادیم. دوستان گفتند اشتباه شده و سرپرست گذاشته و دو سه مورد را اینگونه توجیه کردند. ضمن این که با امضای آقای چمران به شهردار تهران تذکر داده شده اما هنوز جوابش نیامده است. هر چند برای یکی از آن سه مورد هم اخیرا حکم مدیرعاملی زدند اما دیروز دوباره مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار منصوب شده در حالی که بند «ه» ماده 14 اساسنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره مدیرعامل سازمان این گونه می‌گوید؛ یکی از وظایف هیئت مدیره انتخاب مدیرعامل است. انتخاب یک نفر از شاغلان رسمی شهرداری تهران و یا با سابقه فعالیت حداقل 8 سال سابقه کار در قراردادی در شهرداری تهران که این تصریح شده است.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: دیروز یک نفر را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند که حتما انسان شایسته و باتجربه‌ای است و در این شکی نداریم و پستی که به او دادند به کار قبلی او هم ارتباط دارد اما شرایط لازم در این اساسنامه را ندارد؛ یعنی نه کارمند رسمی شهرداری است و نه هشت سال سابقه کار در شهرداری تهران را دارد. درباره سه مورد قبلی هم هیچ تذکری ندادم و دیگران تذکر دادند. این مورد بعد از سه بار تکرار برای بار چهارم دارد رخ می‌دهد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از دریافت گزارش سردار حمیدی، خواست تا مجموعه معاینه فنی برای خودروهایی که از شهرداری معاینه فنی بگیرند در زمان پایان مهلت معاینه پیامک ارسال کند.

به گفته وی، بسیاری از افراد به دلیل مشاغل کاری، زمان پایان معاینه فنی را فراموش می‌کنند و موجب می‌شود چندین بار جریمه شوند. این نقیصه باید رفع شود تا از جریمه شهروندانی که اطلاعی از پایان زمان معاینه فنی خودرو خود ندارند، جلوگیری شود.

عضو شورای شهردتهران با بیان اینکه جریمه‌های خودرو در سطح شهر تهران، کجا هزینه می‌شوند، گفت: بر اساس قانون بخشی از این جریمه‌ها را دولت باید به شهرداری تهران پرداخت کند و شهرداری نیز آن را در نگهداشت و توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کند که متاسفانه بسیاری از این وجوه به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

وی همچنین پارک حاشیه‌ای اشاره کرد و افزود: پارک حاشیه‌ای دغدغه بسیاری از شهروندان است و در دیدارهای مردمی در محلات این موضوع را مطرح می‌کنند و این سوال مطرح می‌شود پلیس برای رفع پارک حاشیه‌ای چه تمهیداتی را اندیشیده است.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: یکی از برنامه‌های بنده قبل و بعد از حضور در شورای شهر بررسی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و همچنین توانمندسازی زنان سرپرست خانواده بوده و هست. در مدت حضورم در شورای شهر تهران جلسات و بازدیدهای متعددی با همراهی برخی از نمایندگان خانم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و قطعا این روند را تا روز آخر حضورم در شورای شهر پیگیری خواهم کرد.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری اولین همایش بانوان شورایی سطح استان تهران بیان داشت: این برنامه با حضور یکصد تن از بانوان عضو شورای استان تهران برگزار شد که با تشکیل کارگروه هایی در تلاش هستیم ظرفیت و توانمندی بانوان عضو شورا را در موضوع احصای آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال فعال‌تر کنیم.

نجفی افزود: امروزه نقش زنان در جامعه نسبت به گذشته بسیار پررنگ‌تر شده و یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار، مشارکت زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های ملی است. با درک اهمیت این مشارکت، جامعه باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اعتقاد بر اینکه باید زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی زنان در همه عرصه‌ها فراهم شود، اظهار کرد: دین مبین اسلام جایگاهی خاص برای بانوان قائل است و علاوه بر نقش مادری زن به جایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بانوان به خوبی پرداخته است.

نجفی گفت: آنچه که امروزه بانوان تهرانی از مدیریت شهری جدید توقع دارند استفاده از ظرفیت آنها برای مدیریت شهر است که در همین راستا از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به احیای پست مشاور بانوان در شهرداری مناطق اقدام کند. همچنین از شهردار تهران می‌خواهم در انتصابات از ظرفیت بانوان بیش از پیش استفاده کند.

انتهای پیام/