شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز ترجیحی

تذکرات شفاهی نمایندگان|حذف ارز ترجیحی بدون سازوکار مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آورد


تذکرات شفاهی نمایندگان|حذف ارز ترجیحی بدون سازوکار مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آورد

نماینده گرگان در مجلس،گفت: حذف ارز ترجیحی بدون سازوکار مشکلات زیادی برای مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه بوجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مجید انصاری نماینده رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و راه و شهرسازی خواستار اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران شد  و گفت: در این راستا لازم است معابر شهرهای سیل زده، آبراه ها، احیا و بهسازی شبکه های آب و فاضلاب، تعمیم و اصلاح شبکه برق و راه های عشایری (ایل راه ها) با نگاه ملی بازسازی و ترمیم شود.

** حذف ارز ترجیحی بدون ساز و کار مشکلات زیادی برای دهک‌های پایین جامعه به وجود می‌آورد

در ادامه رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه اینکه حذف ارز ترجیحی بدون ساز و کار مشکلات زیادی برای مردم به خصوص دهک های پایین جامعه به وجود می آورد، گفت: لازم است هیات رئیسه و اعضای کمیسیون تلفیق به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی نیروهای حجمی، قراردادی و شرکتی توجه کنند.

وی در تذکری خطاب به رئیسی، میرکاظمی و مخبر، گفت: بیش از نیمی از خانواده های استان گلستان در سه دهک پایین جامعه هستند و 16.6 درصد خانواده ها تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده و 40 درصد آن ها تحت پوشش جایی نبوده و فقیر هستند.

نماینده گرگان در مجلس ادامه داد: همچنین 47 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و از قشر ضعیف هستند که سرآمد درآمد آن ها از نیمی از میانگین کشور پایین تر است پس چرا دولت سهم درآمد عمومی استان گلستان را در بودجه سال 1401، 2 هزار و 177 میلیارد تومان در نظر گرفته است که 2 برابر سال گذشته است و به نظر می رسد باید این ارقام اصلاح شود.

**دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند

سید مرتضی حسینی نماینده میانه در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین نهاده‌های دامی گفت: لازم است به این موضوع به صورت جدی توجه شود چرا که دامداران و عشایر در این زمینه دچار مشکل هستند، هم نهاده‌های دامی کمیاب بوده و هم قیمت آن در بازار آزاد بسیار گران است.

وی در بخش دیگری از تذکر خود به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم توجه به بیمه کارگران ساختمانی افزود: در این اوضاع نامناسب اقتصادی و گرانی سرسام‌آور بیشترین فشار به قشر کارگر وارد می‌شود. حداقل مشکل بیمه آنها را حل کنید.

نماینده میانه در تذکری به وزیر صمت اظهار کرد: چرا نظارت موثر و قابل توجهی به بازار و قیمت کالاها ندارید، چرا نمی توانید جلوی دلال‌بازی و گرانفروشی را بگیرید و چرا به موقع در تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن اقدام نمی کنید. چرا قیمت برنج ایرانی روز به روز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، شرکت خدمات بازرگانی چه کاری انجام می‌دهد.

انتهای‌ پیام/