به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز زن در سالن اجلاس سران با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا گفت: شخصیت فاطمه اطهر ، شخصیتی است که باید شناخت و برای این شناخت باید از وجود مقدس فاطمه و خدای فاطمه کمک گرفت. اگر فاطمه اطهر شناخته شود، درک لیله‌ القدر شده است.طبق آنچه که در حدیث معروف فرات کوفی آمده است، فاطمه (س) جایگاه ملکوتی دارد که شناخت آن بسیار سخت است و جز برای اولیا خدا دست یابی به این معرفت امکان ندارد ، نام های مقدس ایشان هم که حقیقت این اسامی را نمی شناسیم، ام ابیها‌ یعنی چه؟ نمی‌دانیم.خیلی مفاهیم بلندی دارد این اسامی وصفات و جایگاه ملکوتی ایشان.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی تمام ابعاد خطبه جامع فاطمی را مطالعه کند راه چگونه زندگی کردن را خواهد آموخت. فاطمه در دوران کودکی ، فاطمه بعد از رحلت مادر مکرمه ، فاطمه در کنار پدر در شعب ابی طالب ، فاطمه در زمان همسری امیر المومنین وتربیت حسن و حسین و زینب ، فاطمه و دفاع از دین و‌ولایت و رسالت رسول و ولایت ولی، فاطمه و جهاد تبیین و روشنگری و کنار زدن نقاب از چهره نفاق، فاطمه و شناساندن دوست و‌دشمن، تمام ابعاد زندگی و سیره فاطمه پیش رو است.

رییس جمهور بیان کرد: فاطمه اطهر یک هدیه مُلکی از پیامبر دریافت داشت؛ فدک و قصه ی پر غصه فدک ، دوم هدیه ملکوتی؛ تسبیحات حضرت زهرا که در زندگی انسان این تسبیحات خیلی نقش دارد. رمز در این عالم سالم زندگی کردن وبا سلامت زندگی کردن در گرو التزام به آنچه است که خدا فرموده است، تسبیحات حضرت زهرا گنجینه ارزشمندی است که تمام هستی و عالم بر این تسبیحات قرار داده شده است.

وی گفت: امروز‌ نمی خواهند فاطمه شناخته شود و زنان و جوانان از ایشان الگو برداری کنند، بسیار تلاش میکنند که انسان از فرهنگ و اصالت و باورهای الهی دور شود. این فرهنگ و تمدن فاطمی و فرزندان فاطمه نجات بخش برای انسان معاصر است.

رییس جمهور بیان کرد: اگر نگاه کنیم به تمدن اسلامی و آموخته های اسلامی سخن از پیشگیری از گمگشتگی و پیش گیری از خشونت و پیشگیری از صدماتی است که فرد و نقش اجتماعی زن را دچار آسیب میکند.امروز مسیله اصلی زنان عبارت است از تکریم واقعی مقام‌زن و‌هویت زنانه ای که بانوان از آن برخودار هستند، نگاه به این هویت مسیله اصلی زنان و خانواده را حل میکند.هیچ تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به کمالات وجود ندارد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: مهمترین چالش انسان نشناختن حقوق خود ومسئولیت خود است. عدم شناخت حقوق و‌مسئولیت زنان از بزرگترین چالش ها است. رهبری فرمود زنان تاریخ ساز و زمانه ساز و تمدن ساز در عالم هستند واین یک حقیقت است.ما نقش زنان را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را شاهد بودیم، هفت هزار شهید زن، هرکجا یک رزمنده ای درخشیده ویک‌عالمی نقش آفرینی کرده است این مرهون تربیت و همراهی و همکاری و بردباری مادران و زنان وخواهران آنها است.

رییس جمهور گفت: اجتماعات بسیاری برای مسیله زن تشکیل داده اند. حق مالکیت و حق ارث و حق رای چند سال است که در غرب پا گرفته است؟ایا بیش از صد سال است؟ اما اسلام در ۱۴۰۰سال قبل سخن از رای و خواسته و جایگاه زنان بیان کرده است.

در حال تکمیل است ....