شهر خبر

هدف اصلاح طلبان انتخابات مجلس است

محسن رهامی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد

محسن رهامی: برای بازسازی بدنه رأی و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات کارهایی را، هم به صورت جمعی و تشکیلاتی و هم به وصف فردی و اشخاص حقیقی، شروع کرده ایم.

به گزارش مشرق، محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب از برنامه این جریان برای حضور فعال و حداکثری در انتخابات آتی مجلس (اسفند ۱۴۰۲) خبر داده است.

چندی پیش هم علی محمد نمازی از اعضای حزب کارگزاران گفت: «حزب کارگزاران قطعا برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خواهد داشت». با این حال چند روز پیش روزنامه شرق در گزارشی اصلاح طلبان را مورد نقد قرار داد و پیرامون اعلام آمادگی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نوشت: «بعد از ناکارآمدی روحانی مردم دیگر به حرف جناحی اعتنا نمی‌کنند» و «مردم شما را طرد کرده‌اند؛ به جای اقناع جامعه فقط توقع رای دارید».

بخش هایی از اظهارات رهامی را در ادامه خواهید خواند:

*برای بازسازی بدنه رأی و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات کارهایی را، هم به صورت جمعی و تشکیلاتی و هم به وصف فردی و اشخاص حقیقی، شروع کرده ایم و تلاش می کنیم که سازمان رأی خود را سر و سامان بدهیم ولی، مشکل اصلی و ریشه ای این است که مردم امید خود را به اصلاح امور و حل مشکلات کلان کشور، از طریق حضور در صندوق های رأی، به تدریج از دست داده اند که در این صورت تلاش های جریان های سیاسی چندان مؤثر نخواهد بود.

*استراتژی کلی ما همیشه حضور فعال و حداکثری در انتخابات مختلف، خصوصا مجلس بوده و در دوره های گذشته هم هرگاه زمینه حضور نیروهای اصلاحات در صحنه انتخابات فراهم شده، نوعا این جریان با اقبال عمومی مواجه شده است.

*برای انتخابات آینده با توجه به تجارب گذشته و خصوصا انتخابات مجلس یازدهم، باید این استراتژی را هرچه بیشتر کارآمد و به روز رسانی کنیم و در استیفای حقوق حقه و قانونی مردم، از تمام ظرفیت قانون اساسی بعنوان میثاق ملی، استفاده کنیم ولی می دانیم که با توجه به شرایط کشور و عملکرد ارگان های حاکمیتی و نظارتی، راه بسیار سختی را در این خصوص در پیش داریم.