به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ آقا میری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران بعد از صحبت های رئیس پلیس راهور تهران،  اظهار کرد: سوالی از رئیس پلیس راهور تهران دارم، شما صحبت از جریمه رانندگی کردید، چه قدر این جرائم برای جلوگیری از تخلف تاثیر داشته است. سالیانه میزان جرائم افزایش می یابد و جرائم پرداخت نشده نیز دوبرابر می‌شود.

وی گفت: اینجا کشور اسلامی است تقلید کورکورانه از کشورهای دیگر درست نیست، اینکه می گوییم رد شدن از چراغ قرمز در کشورهای دیگر به پول ما یک میلیون جریمه دارد ما ۱۰۰ هزار تومان جریمه می کنیم این بد شدن اخلاق است.

آقا میر تصریح کرد: در کشور اسلامی این مشکلی ندارد که تخلف کنیم و پول دهیم؟ می شود اقداماتی برای برخورد با تخلفات رانندگی انجام دهیم و بگویند در کشور اسلامی برای تخلفات رانندگی جرائم نقدی ندارد. اقدامات پژوهشی در این زمینه انجام دهید که ببینیم می توانیم به جای جریمه نقدی از جرائم دیگری استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: شما انتقادات از آلودگی هوا داشتید، این انتقادات را به خودروسازان داشته باشید که خودروهای بی کیفیت تولید می کنند، دو غول خودروسازی داریم که یکی از آن ۶۰ هزار کارمند دارند و تا می خواهیم کاری کنیم می گویند ما ۶۰ هزار کارمند داریم این باعث شده ما سالانه ۱۵ هزار کشته در سال دهیم. مردم ما خودرو با کیفیت سال‌هاست سوار نشده اند نمونه آن حادثه بهبهان است.

وی ادامه داد: از پلیس راهور می خواهیم که پیگیر برای برخورد با خودروسازان باشد البته که می دانیم در بحث بهبهان پلیس راهور جدی ایستاده است.

انتهای پیام/