شهر خبر

راهکار عجیب وزیر آموزش و پرورش برای مدرسه گرفتار در سیل

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بازدید میدانی از مناطق سیل زده جنوب کرمان و مواجهه با مدرسه‌ای که در سیل گرفتار شده می‌گوید: تنبلی نکنید و بلوک بچینید تا بچه‌ها از میان سیل به مدرسه بروند. در ادامه وی رو به مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه می‌دهد: «بیا بلوک بیاوریم و دو نفری این را درست کنیم»

وزیر آموزش و پرورش از مسئولان می‌خواهد تا با چیدن صد یا دویست بلوک بچه‌ها را به مدرسه‌ای که غرق در آب به جا مانده از سیل است بفرستند.
وی درحالی که در میان جماعت همراهش ماسک به صورت ندارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی آن هم در زمان شیوع موج جدید را رعایت نکرده است از راهکاری می‌گوید که می‌تواند باعث آسیب رساندن به دانش آموزان شود.

پاسخ مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

میثم حاجی‌پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با توجه به اینکه تأکید همیشگی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و عدم تعطیلی فرآیند آموزش بوده است، از مدیر مدرسه و مسئولان محلی این روستا خواسته شده که حتی با قرار دادن تعدادی بلوک سیمانی روی آب شرایط را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند؛ زیرا هیچ‌گونه آب باران و یا سیل وارد کلاس‌های درس نشده است.

حاجی پور خاطرنشان کرد: در فیلم منتشر شده کاملاً مشخص است که کنار دیوارهای مدرسه هیچ‌گونه آبی وجود ندارد و با مقداری برنامه‌ریزی امکان ایجاد شرایط برای حضور دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین، مقرر شد تا دهیاری و یا شهرداری منطقه مورد نظر با شن، کف حیاط مدرسه را مقداری بالا آورده و مسطح کند، سپس نوسازی مدارس نسبت به آسفالت مدرسه اقدام کند. البته دیوارکشی مدرسه مذکور نیز پس از تخلیه آب باران در محوطه برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

منبع: انتخاب

آموزش و پرورشحادثهدانش آموزان