شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#جدید#چالش#تهران؛#برق#شرکت#سیمانی#فولادی#قطع

اسپرسو بورسان یکشنبه ۳ دی؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند

چالش جدید بورس تهران؛ برق ۱۲ شرکت سیمانی و فولادی قطع شد

بورسان : بورس دیروز هم وضعیت متعادلی داشت. شاخص کل بورس رشد ۲۴۰۰ واحدی (معادل ۰.۲ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت ۰.۴ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، فلزات و پالایشی‌ها و در بین نمادها خودرو، شپنا و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۲۷۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت پالایشی و نمادهای جم‌پیلن و شبندر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و شیمیایی‌ها و نمادهای فملی و سمگا داشتند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری گفت: پیش‌بینی شده که ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار گیرد که حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود. تاکنون حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان در سه قسط به صندوق تثبیت بازار پرداخت شده است.

توانیر در نامه‌ای به ۱۲ شرکت سیمانی و فولادی اعلام کرد که برق آن‌ها قطع خواهد شد. فنورد، سشمال، ستران و سابیک از جمله شرکت‌های بورسی هستند که برق آن‌ها قطع خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز: مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در این بخش مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس به شدت مصر است با حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به هیچ وجه نباید به مردم کشورمان آسیبی وارد شود.‌ بنا داریم ۲۵ قلم کالای اساسی را مشخص کرده و با قیمت فعلی به افراد فروخته شوند.

وزیر اقتصاد: بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد مکلف شدند وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومانِ افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیرِ دارای رتبه اعتباری مناسب را بی‌ضامن پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق: دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود./ پیشنهاد خرید سربازی مشمولان داخلی به علت هزینه بالا، در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد.

یک سازمان تحت حمایت جامعه ملل متحد اعلام کرد، توافقنامه‌ای را با ده‌ها شرکت داروساز از جمله پنج شرکت چینی برای تولید قرص کووید۱۹ شرکت «مرک» با حق امتیاز رایگان و برای تامین نیاز ۱۰۵ کشور در حال توسعه منعقد کرده است.

دیروز قیمت دلار با افت ۱۰۰ تومانی به ۲۷۸۸۰ تومان رسید.

ان‌بی‌سی: روسیه در هفته‌های اخیر در خصوص یک توافق موقت احتمالی هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرده است که شامل رفع محدود تحریم‌ها در قبال وضع مجدد برخی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌شود. ایالات متحده از پیشنهاد روسیه به ایران آگاه بوده است. / «ریچارد نفیو» از معماران تحریم‌ها در حال ترک تیم مذاکره‌کننده آمریکاست.

اولیانوف: روابط روسیه و آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. با این حال در مورد ایران تا کنون موفق شده‌ایم کار سازنده‌ای داشته باشیم. البته نتیجه مثبت به همه بازیگران از جمله ایران به عنوان بازیگر اصلی بستگی دارد اما ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

رئیسی در تماس با اردوغان: ایران به رابطه با ترکیه نگاه بلندمدت دارد.

اردوغان: فهرستی از همکاری‌های اقتصادی مختلف را برای تقویت و تحکیم روابط با ایران آماده کردیم و علاقه‌مند هستم به‌زودی به تهران سفر کنم.

مذاکره کننده ارشد ایران عصر شنبه با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی دیدار کرد و گفت‌وگوها با تمرکز ویژه بر راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین به پایبندی اجرای برجام پیگیری شد.

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در وین به الجزیره: تهران فقط توافقی دائمی و استوار بر اساس پایه های محکم را می پذیرد.

بازار سهامبرجامقیمت دلارصندوق تثبیت و توسعه بازارقطعی برق