شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#صدور مجوز

ورودکمیسیون اصل ۹۰ مجلس به شفاف شدن فرایند صدور مجوز داروخانه‌ها


ورودکمیسیون اصل 90 مجلس به شفاف شدن فرایند صدور مجوز داروخانه‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به شفاف شدن فرایند صدور مجوز داروخانه‌ها خبر داد.

حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار  پارلمانی  خبرگزاری تسنیم، در رابطه با پیگیری اجرای آیین نامه جدید تأسیس داروخانه ها ، گفت: شکواییه جمعی از متقاضیان تأسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار و دور افتاده در اعتراض به اجرا نشدن آئین نامه جدید تاسیس داروخانه و تلاش برخی ذی نفعان برای ابطال این آیین نامه جدید موجب شد تا پرونده ای در کمیسیون اصل نود برای بررسی این موضوع گشوده شود.

وی عنوان کرد: در آئین نامه جدید تاسیس داروخانه قواعد انحصاری همچون حدنصاب جمعیتی  و حریم صنفی حذف شد تا از یک سو داروسازان جوان امکان تاسیس داروخانه را داشته باشند و از سوی دیگر با شکل گیری رقابت امکان ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود.

رئیس کمیسیون اصل نود خاطر نشان کرد: آیین نامه جدید تاسیس داروخانه در 32 ماده تدوین شده و در تاریخ  نه خرداد سال جاری به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است کلیه ضوابط، دستورالعمل ها و بخشنامه های مغایر با آیین نامه جدید از اعتبار ساقط است و وزارت بهداشت می بایست مبتنی بر آیین نامه جدید نسبت به صدور مجوز تاسیس داروخانه اقدام کند.

نماینده ابهر و خرمدره تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از شش ماه از ابلاغ آیین نامه جدید تاسیس داروخانه می گذرد اما گزارش‌هایی از کارشکنی در اجرای آیین نامه به کمیسیون اصل نود رسیده است از جمله این که در برخی از مناطق کشور و به خصوص شهرستان ها، جلسات کمیسیون ماده 20 برای صدور مجوز  بهره برداری داروخانه ها برگزار نمی شود.

وی افزود: طبق بررسی کارشناسان کمیسیون اصل نود تعداد زیادی از داروسازان جوان، متقاضی دریافت مجوز تاسیس داروخانه هستند اما درخواست آنها به نتیجه نرسیده و متوقف شده است. در رابطه با همین موضوع چندی پیش جلسه ای با وزیر محترم بهداشت برگزار کرده ایم و منتظر ارائه گزارش اقدامات انجام شده هستیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: الکترونیکی شدن کل فرآیند صدور مجوز تاسیس داروخانه ها شامل موافقت اصولی و مجوز بهره برداری یکی از مواردی است که کمیسیون آن را پیگیری خواهد کرد تا شفافیت کامل در نحوه صدور مجوزها به وجود بیاید.

انتهای پیام/