شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
بررسی روند ورود و خروج ماهانه پول در بازار سهام؛

کارنامه ورود و خروج نقدینگی بورس در دی ماه

کدخبر: 470284
اقتصادنیوز: در 21 روز معاملاتی دی ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در 20 روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه 29 دی ماه بیستمین روز خروج پول حقیقی از بورس تهران بود. آخرین روزی که معاملات بازار سهام با ورود نقدینگی حقیقی همراه بود به یکم دی ماه برمی‌گردد.

روز چهارشنبه، یکم دی ماه، پس از 19 روز روند خروج پول حقیقی متوقف شد. در اولین روز کاری دی ماه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی به 174 میلیارد تومان رسید اما در 20 روز معاملاتی بعدی شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام بودیم. 

20 روز خروج بی وقفه

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در 21 روز کاری دی ماه 6 هزار و 149 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 293 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 254 میلیارد تومان پول حقیقی در آذر ماه افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد. 

بیشترین رقم خروج پول حقیقی ماه به روز سه‌شنبه 28 دی ماه برمی‌گردد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام 700 میلیارد تومان بود. 

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در 21 روز معاملاتی دی ماه در 18 روز شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در مجموع این 21 روز، هزار و 639 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 78 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است.

بورس