شهر خبر

با خوردن این خوراکی‌ها در شب خوب بخوابید

با خوردن این خوراکی‌ها در شب خوب بخوابید

براساس مطالعه اخیر، افرادی که شب‌ها بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌‌کنند، از کیفیت خواب بهتری برخوردارند و سریع‌تر به‌‌خواب می‌روند.

به گزارش بهداشت نیوز، گرچه دوش آب گرم، ماساژ بدن با اسانس‌های آرامبخش و دمنوش‌های گیاهی به خواب بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند اما محققان به‌‌تازگی دریافتند که برخلاف قهوه و نوشیدنی‌‌های شیرین، میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شوند تا فرد زودتر به خواب برود. 

در واقع، محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات همچنین حبوبات و غلات سبوس‌دار با کیفیت خواب ارتباط دارد. این نتایج با توجه به چند مطالعه تایید شد که در یک مورد روی 400 خانم بوده است و مشخص شده افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند، کیفیت خواب بهتری نسبت به بقیه خواهند داشت. مطالعه دیگری روی 1612 فرد بالغ نیز نشان می‌‌دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند معمولا کمتر از 24 گرم میوه و سبزی در طول روز مصرف می‌کنند. 

علاوه بر میوه‌‌ها و سبزیجات، ماهی‌های چرب به‌دلیل وجود امگا3 و عسل به‌‌خاطر تریپتوفان بالا در تنظیم هورمون‌های خواب نقش دارند. در مقابل باید از غذاهای چرب، خوراکی‌های حاوی کافئین و پروتئین زیاد پرهیز کرد زیرا بر کیفیت خواب تاثیر منفی دارند. نتایج این مطالعه در نشریه Annual Review of Nutrition منتشر شده است.

منبع: سلامت