شهر خبر

در سفرتان به ایروان، این دیدنی ها را از دست ندهید!

در سفرتان به ایروان، این دیدنی ها را از دست ندهید!

ایروان برای بسیاری از ما ایرانیان نامی آشنا است، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ارمنستان که به دلایل متعددی مثل فاصله کم با ایران، هزینه مناسب، جاذبه‌های گردشگری غنی و غذاهای لذیذ توجه گردشگران را به خودش جلب می‌کند. جاهای دیدنی ایروان هم مثل سایر شهرهای آسیایی، متنوع است و هر کس می‌تواند علایق خودش را در این شهر بیابد.

اگر شما هم قصد دارید با تورهای ایروان به این شهر سفر کنید یا آشنایی بیشتری با زیبایی‌های آن داشته باشید به خواندن این متن ادامه دهید تا شما را با برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایروان و اطرافش آشنا کنیم.

موقعیت دقیق صومعه گغارد

دریاچه سوان

سوان تنها دریاچه ایروان و یکی از منابع اصلی تامین آب شیرین در ارمنستان است که در نزدیکی ایروان واقع شده و با یک ساعت رانندگی می‌توانید از آن بازدید کنید. به غیر از خود دریاچه، رستوران‌های دریایی که اطراف آن قرار گرفته‌اند می‌توانند انتخاب خوبی برای صرف یک وعده ماهی کبابی باشد! 

دریاچه سوان lastsecond.ir-min.jpg
دریاچه سوان از جاهای دیدنی ایروان 

 

موقعیت دقیق دریاچه سوان ایروان ارمنستان 

میدان جمهوری

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایروان، میدان جمهوری است که به عنوان مرکز شهر شناخته می‌شود. در ضلع‌های مختلف میدان جمهوری می‌توانید شاهد هتل‌های متعدد، ساختمان‌های مهم دولتی و موزه‌ تاریخ ارمنستان باشید. میدان جمهوری یکی از نمادهای استقلال در ارمنستان است، میدانی که در سالیان نه چندان دور با نام میدان لنین شناخته می‌شد و مجسمه‌اش هم در مرکز آن قرار گرفته بود. 

میدان جمهوری lastsecond.ir-min.jpg
میدان جمهوری از جاذبه‌ های مهم ایروان 

 

موقعیت دقیق میدان جمهوری ارمنستان

ساختمان اپرا

 یکی دیگر جاهای دیدنی ایروان که از نمادهای شهر هم محسوب می‌شود ساختمان اپرا است. ساختمانی که در میدان آزادی قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. برای بازدید از این ساختمان لزوما نیازی نیست اجرای اپرا در کار باشد، این سازه به قدری زیباست که ارزش دارد به تماشای این شاهکار معماری و مجمسه‌های باشکوه اطرافش بروید. 

ساختمان اپرا lastsecond.ir-min.jpg
ساختمان اپرا از جاذبه های گردشگری ایروان

 

موقعیت دقیق ساختمان اپرا ایروان

کاسکاد معروف به هزار پله

یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی ایروان کاساکاد (Cascade) است که در سال 1970 میلادی از آن رونمایی شد، منطقه‌ای متشکل از 570 پله که دو بخش مهم شهر را به یکدیگر وصل می‌کند. یکی دلایلی که کاسکاد را به یک منطقه توریستی مشهور تبدیل کرده، محوطه سازی بسیار تماشایی‌‎اش است که از فواره‌ها، چمن‌آرایی‌ها، مجسمه‌ها و... تشکیل شده است. 

کاسکاد ایروان lastsecond.ir-min.jpg
کاسکاد از دیدنی های ایروان

موقعیت دقیق کاسکاد ایروان 

هامالیر (مجتمع فرهنگی ورزشی)

هامالیر جدا از اینکه یکی از جاذبه‌ های توریستی ایروان به شمار می‌رود، مجموعه‌ بزرگی است که در آن نمایشگاه‌های بین المللی، کنسرت، مسابقات ورزشی و سایر رویدادهای مهم برگزار می‌شود. البته به غیر از این موارد گردشگران نیز می‌توانند از جاذبه‌های هامالیر مانند یادمان نسل کشی ارامنه بازدید کنند. 

هامالیر lastsecond.ir-min.jpg
هامالیر از جاذبه های گردشگری ایروان

 

موقعیت دقیق هامالیر

موزه آثار خطی ماتناداران 

 امکان ندارد صحبت از جاذبه های گردشگری ایروان باشد و به موزه آثار خطی ماتناداران اشاره نشود. موزه‌ای که در سال 1959 ساخته شد و بیش از 17000 آثار کتبی کهن در آن نوشته می‌شود. آثاری که جدا از ارزش تاریخی دارای ویژگی‌های منحصری به فردی می‌شوند، برای مثال بزرگ‌ترین کتابی که در این موزه نگهداری می‌شود، 28 کیلوگرم وزن دارد.

MATENADARAN موزه در ایروان lastsecond.ir-min.jpg
موزه خطی ماتناداران از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان 

 

موقعیت دقیق موزه خطی ماتناداران 

مجسمه مادر ارمنستان 

مجسمه مادر یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های ایروان است در پارک هاختاناک جایگزین مجسمه استالین شد. مجسمه‌ای که برخلاف دیکتاتور سابق شوروی نماد عشق و محبت است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ارمنستان شناخته می‌شود. البته مجسمه مادر یک داستان تاریخی تاثیرگذار هم دارد و اشاره به تنها زن ارمنی دارد که در زمان حمله عثمانیان زنده مانده بود و از کشورش دفاع می‌کرد.

مجسمه مادر ایروان lastsecond.ir-min.jpg
مجسمه مادر، از جاهای دیدنی ایروان

 

موقعیت دقیق مجسمه مادر ایروان

سخن آخر 

 همانطور که مشاهده کردید در این مطلب شما را با جاهای دیدنی ایروان آشنا کردیم، پایتخت و توریستی‌ترین شهر ارمنستان که در دل خود جاذبه‌های گردشگری بسیاری را جای داده است. در آخر به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به ارمنستان و بازدید از این جاذبه‌ها را دارید، نگاهی به راهنمای سفر ایروان بیندازید، در آن مطلب تمام آنچه که پیش از سفر به ایروان باید بدانید گردآوری شده است. 

 

تالیف: تیم نویسندگان لست سکند