شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز ترجیحی#دولت#لایحه بودجه
گفت‌و‌گو|

عضو کمیسیون تلفیق: اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی باید با آرامش عملیاتی شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱گفت: به نظر می‌رسد اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی باید با آرامش در جامعه عملیاتی شود. البته دوستان ما در دولت تاکید دارند که ما اگر این مسئله را به طور کل اصلاح نکنیم، مجبوریم برای تامین ارز کالا‌ها اوراق چاپ کنیم.
احمد دنیامالی در گفت‌وگو با میزان، باید سیستم پایش و نظارت برای توزیع نهاد‌های کشاورزی و دارویی پیرو اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، تقویت شود، بیان داشت: جلوگیری از سواستفاده دلالان از ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید باعث این شود که ما در این زمینه تعیین تکلیف نکنیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه اگر شرایط ما به نحوی بود که می‌توانستیم این جراحی را به یکباره انجام دهیم طبیعتا مجلس هم از ابتدا با این فرآیند موافق بود، اظها رداشت: به نظر می‌رسد اصلاح ارز ترجیحی باید با آرامش در جامعه عملیاتی شود. البته دوستان ما در دولت تاکید دارند که ما اگر این مسئله را به طور کل اصلاح نکنیم، مجبوریم برای تامین ارز کالا‌ها اوراق چاپ کنیم که این مسئله ایرادات خود را دارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: با این حال مجلس به دنبال این است که پایه پولی کشور حفظ و تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از آثار مخربی که امروز در جامعه احساس می‌کنیم افزایش پایه پولی کشور است،ادامه داد: از این رو به هر میزان ما پایه پولی کشور را افزایش دهیم قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت و این به ضرر اقشار حقوق بگیر و بازنشسته خواهد شد.
 

انتهای پیام/