شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان#بودجه ۱۴۰۱

جزئیات حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای بازنشستگان کشوری و لشکری قرار داده است. نمایندگان پیشنهادات خود را برای تامین منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده‌اند.

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق پیشنهادات خوبی را در بحث تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده‌اند.

چرا همسان سازی حقوق‌ها اجرا نمی‌شود؟

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دغدغه و گلایه مندی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها افزود: مجلس در برنامه پنجساله ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار داد که این موضوع برای بازنشستگان کشوری و لشکری تقریبا انجام شد، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه تصریح کرد: اکنون نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند تا دولت از طریق واگذاری سهام و پرداخت بدهی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: حقوق بازنشستگان سنوات قبل نسبت به بازنشستگان هم رتبه خود در سال‌های اخیر بسیار کمتر است و آنها در شرایط کنونی کشور و با افزایش تورم و حقوق پایینی که حتی از دریافت کارانه، اضافه کار و... محروم هستند، دچار مشکلات جدی معیشتی شده‌اند.

نمایندگان برنامه‌ای برای حقوق بازنشستگان دارند؟

زارع با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای بازنشستگان کشوری و لشکری قرار داده است، اظهار کرد: نمایندگان در کمیسیون تلفیق پیشنهادات خوبی را در بحث تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده‌اند.

منبع: ملت

بودجهدولتحقوقبازنشستگانحقوق بازنشستگانبیمه تامین اجتماعی