شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انفجار بیروت

تاکید خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت بر لزوم برکناری قاضی البیطار


تاکید خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت بر لزوم برکناری قاضی البیطار

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر برکناری قاضی البیطار به دلیل عملکرد نامناسب وی در پرونده انفجار بیروت تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم حطیط» رئیس کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت، شعارهای سیاسی برخی طرف‌های لبنانی که قصد دارند برای دستیابی به اهداف سیاسی خود بر حقیقت این جنایت سرپوش گذاشته و مانع محاکمه عاملان اصلی انفجار بیروت شوند را محکوم کرد.

ابراهیم حطیط در گفتگو با وبسایت العهد اعلام کرد که ما چندین بار خواستار عدم سیاسی‌کاری در پرونده انفجار بیروت شده و بر عدم ضایع شدن حق قربنیان تاکید کرده‌ایم. از زمان فاجعه انفجار بیروت برخی طرف‌های سیاسی به دنبال موج‌سواری بر خواسته‌های عادلانه مردم هستند و شعارهایی سر می‌دهند که در خدمت برنامه‌های سیاسی خودشان باشد.

نماینده اصلی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در این گفتگو اظهار داشت، برخی طرف‌ها که ادعای محافظت از حاکمیت کشور را دارند به دنبال سیاسی کردن پرونده انفجار بیروت هستند و مورد اخیر در این زمینه مربوط به محکوم کردن درخواست‌های مردم و خانواده‌های قربانیان در خصوص رسیدگی به عملکرد «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت بود. این طرف‌ها کاملا معروف هستند و وابستگی آنها مشخص است و در هر تجمعی شعارهای فرقه گرایانه و تفرقه انگیزانه سر می‌دهند.

ابراهیم حطیط افزود، خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت خواستار برکناری قاضی البیطار به دلیل عملکرد نامناسب وی هستند. چندین بار خانواده‌های قربانیان خواستار اصلاح روند تحقیقات در این زمینه شدند اما انگار قاضی البیطار قصد ندارد پرونده تحقیقات را اصلاح کند و به همین دلیل مردم به خاطر تعلل او خواستار برکناری‌اش هستند.

حطیط ادامه داد، زمانی که از قاضی البیطار درباره روند پرونده و علت تاخیر در صدور کیفر خواست سوال شد اعلام کرد که روند تحقیقات کاملاً محرمانه است.

وی در ادامه اظهار داشت ، اما ما کاملا متوجه شدیم که قاضی البیطار همه چیز را می‌داند و کاملا آگاه است که کشتی حامل نیترات آمونیوم را چه کسی وارد بندر کرده اما قصد ندارد تحقیقات فنی در این زمینه را منتشر کند. تحقیقات در زمینه پرونده انفجار بندر بیروت از 3 ماه قبل متوقف شده و از آن زمان درخواست‌های زیادی برای رسیدگی به این پرونده وجود دارد. همچنین واکنش‌های متعددی به این درخواست‌ها صورت گرفته و یک نمونه از آنها فتنه منطقه الطیونه بیروت بود و برخی تلاش کردند درخواست خانواده‌های قربانیان برای برکناری طارق البیطار را غیر قانونی جلوه دهند.

رئیس کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در پایان گفت‌وگوی خود با العهد اعلام کرد، در این شرایط آیا قاضی البیطار نمی‌داند که باید در روند تحقیقات تجدید نظر کند؟ ما سوالات مشروع و درستی داریم که می‌تواند قاضی البیطار و عملکرد وی در پرونده انفجار بیروت را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام/