به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فریبا گودرزی در «سلام تهران» با اشاره به وضعیت امتداد سیل در کرمان، گفت: سامانه بارشی که در جنوب کشور فعال بود به تدریج از اواخر وقت  شب گذشته از مرزهای شرقی کشور خارج شده و به تدریج برای کرمان نیز آسمان صاف می‌شود. البته برای یک یا دو روز آتی سرمای هوا و وزش باد خواهیم داشت؛ اما از لحاظ بارندگی تا چند روز آینده بارندگی قابل‌توجهی نخواهد بود.

وی درباره سرمای هوا و وزش بادها، اظهار داشت: با توجه به اینکه پرفشار سیبری به کشور نفوذ می‌کند  این سرمای هوا از چند روز قبل نیز بوده است و تا فردا در کشور ماندگار است. نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید دارد. از امروز بعدازظهر تا فردا جمعه برای تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان و اصفهان وزش بادهای شدید را داریم و در نقاط مستعد، احتمال ریزش گرد و خاک وجود دارد. همین وزش بادها موجب سردی بیشتر هوا است.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب‌وهوا  در روز جمعه، بیان کرد: می‌توان گفت تا روز جمعه در نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و در روز جمعه و شنبه در نیمه شرقی کشور شاهد کاهش دما و سرمای هوا هستیم که از امشب بیشتر شده و به دلیل وزش باد است؛ بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد شاهد کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود. فردا صبح بسیار هوا سرد است و باید خیلی مراقب بود. از روز جمعه به بعد روند افزایشی خواهد بود البته خیلی گرم نمی‌شود اما از این سرما و برودت مقداری کسر خواهد شد.

وی درباره وضعیت هوا در هفته آینده، مطرح کرد: بر اساس آنچه نقشه‌های آینده‌نگری نشان می‌دهد می‌توان گفت از شنبه هفته آتی تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش رو است که همین آرامش‌جو سبب می‌شود افزایش غلظت آلاینده‌ها برای شهرهای پرجمعیت و صنعتی داشته باشیم. نقشه‌ها گویای این است که هفته آتی هفته است که بیشتر جو پایدار داشته و بارندگی بسیار کم است.

گودرزی با اشاره به میزان آب ذخیره شده در بارش‌ها، ابراز داشت: به طور کلی کشور ما در سال‌های اخیر کشور کم‌بارشی بوده است اما در زمستان سال جاری بر اساس  پیش‌بینی فصلی که داشته‌ایم تقریباً زمستان معمولی داریم و بارش‌ها در حد معمولی است ولی دلیل نمی‌شود که کم‌آبی سال‌های گذشته را جبران کند و همچنان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم اما به طور کلی در زمستان سال جاری از لحاظ بارندگی زمستان نسبتاً خوبی داریم.

 این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به میزان بارش و برودت هوا، هشدار داد: با توجه به اینکه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده است امروز را می‌توان گفت به تدریج برای استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، همدان و مرکزی و برای بعدازظهر قزوین، البرز و تهران بارندگی دارند و بارش‌ها در حد هشدار است. برای این مناطق کولاک، برف، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر در این مناطق وجود دارد. توصیه می‌شود حتماً از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری شود و اگر در صورت لزوم سفری هست حتماً تجهیزات زمستانی همراه باشد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//