به گزارش برنا؛ تابستان سال آینده، تیم‌های برتر والیبال ساحلی زنان و مردان جهان در رم به مصاف هم می‌روند تا شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی جهان در سال 2022 و در سیزدهمین دوره این رقابت‌ها امتحان کنند. مسابقاتی که از 17 تا 29 خردادماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

96 تیم در رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی جهان سال 2022 حاضر خواهند بود که از هر گروه زنان و مردان 48 تیم شرکت می‌کنند. تیم‌ها به این صورت انتخاب می‌شوند که 23 تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی به‌صورت مستقیم راهی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهند شد. 3 تیم از طریق سهمیه وایلدکارت فدراسیون جهانی، 2 تیم از کشور میزبان و 20 تیم نیز از طریق کسب سهمیه قاره‌ای (5 قاره) امکان حضور در مسابقات را خواهند داشت.

برزیل با کسب 12 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین کشور حاضر در ادوار گذشته مسابقات است. تیم مردان والیبال ساحلی ایران در آخرین دوره مسابقات که سال 2019 به میزبانی هامبورگ برگزار شد، به رتبه هفدهمی مشترک رسید. ایران در سال 2017 نیز در مسابقات حاضر شد اما با حذف در مرحله گروهی به رتبه سی‌وسوم اکتفا کرد.

در دوره گذشته این رقابت‌ها روسیه روی سکوی قهرمانی رفت، آلمان به نایب قهرمانی رسید و نروژ و آمریکا هم به ترتیب سوم و چهارم شدند.

مسابقات قهرمانی جهان به دلیل شیوع کرونا در سال 2021 به تعویق افتاد و رقابت‌های سال 2022، سومین دوره‌ای است که تیم ملی والیبال ساحلی ایران به شرط موفقیت در کسب سهمیه، شانس حضور خواهد داشت.

این رویداد معتبر به‌عنوان بخشی از توافق مشترک بین فدراسیون جهانی، کمیته ملی المپیک ایتالیا و فدراسیون والیبال این کشور برگزار می‌شود.

مسابقات در استادیوم معروف فورو ایتالیاکو که پیش‌تر میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی در سال 2011 بوده، برگزار خواهد شد.

این استادیوم، میزبان فینال‌های تماشایی تور جهانی والیبال ساحلی FIVB در سال 2019 هم بوده؛ رویدادهایی که بیش از 36 میلیون بازدید‌کننده در رسانه‌های اجتماعی داشت و در بیش از 70 کشور به‌طور زنده پخش شد.

در فصل جدید مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان 2022 اما شاهد بازگشت بسیاری از قوی‌ترین تیم‌ها خواهیم بود؛ از جمله وایکینگ‌های ساحلی نروژی آندرس مول و کریستین سوروم که در المپیک توکیو 2020 و فینال‌های تور جهانی والیبال ساحلی FIVB در سال 2021 موفق به کسب دو عنوان برتر در والیبال ساحلی مردان شدند.

همچنین شریف یونس و احمد تیجان ملی‌پوشان ساحلی قطر، دارنده رنکینگ یک دنیا و مدال برنز المپیک 2020 توکیو نیز بدون شک در جریان این رقابت‌ها برای کسب نخستین سکوی قهرمانی جهان برای کشورشان در رم تلاش مضاعفی خواهند داشت.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان با جایزه 500 هزاردلاری برای هر گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد که سهم تیم‌های اول تا چهارم به ترتیب 60، 45، 35 و 28 هزار دلار خواهد بود و 332 هزار دلار نیز به دیگر تیم‌های شرکت کننده بر اساس رتبه کسب شده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام//