شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#امارات

استقبال انجمن تصوف اسلامی یمن از عملیات انصارالله در عمق امارات


استقبال انجمن تصوف اسلامی یمن از عملیات انصارالله در عمق امارات

انجمن تصوف اسلامی یمن ضمن استقبال از عملیات انصارالله در عمق امارات تاکید کرد که این عملیات در پاسخ به جنایت مکرر امارات و مزدوران وابسته به آن علیه یمن بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انجمن تصوف اسلامی یمن از حمله اخیر موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق مختلف امارات استقبال کرد.

المسیره نوشت: این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات در پاسخ به حملات مکرر امارات و مزدوران آن به یمن و تلاش آنها برای اشغال یمن و سلطه بر خاک و منابع آن صورت  گرفت و مردم شریف یمن نمی‌توانند  اشغال سرزمینشان توسط مزدوران را بپذیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرزندان عزتمند یمن قسم یاد کرده‌اند که به هیچ قیمتی، اجازه نخواهند داد که یمن به  اشغال و تصرف کشوری درآید.

این انجمن جنایت هولناک هواپیماهای  ائتلاف متجاوز به یمن را محکوم کرد که یک محله مسکونی در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار داد  و منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان بی گناه شد و شمار زیادی کودک و زن کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که  این جنایت بدون هیچ تردیدی ثابت می‌کند که حملات ائتلاف متجاوز  به یمن که آمریکا و مزدوران آن در منطقه انجام می‌دهند، تنها با حملات بیشتر به آنها می‌توان از اقدامات نادرست آنها و حمله به مردم یمن جلوگیری کرد.

 

ارتش یمن روز دوشنبه (27 دی ماه) در عملیاتی به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از مواضع و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز سه‌شنبه اعلام کرد که موشک‌هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند، موشک‌های بالدار قدس 2 بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با 4 موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

به گفته سریع، علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد 3 مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که نیروهای «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود، تجاوزات خود را تشدید کرده است.

انتهای پیام/