شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گلستان#نمایشگاه#مجموعه

تماشای آثار نگارگری، تذهیب و خوشنویسی در نگارخانه گلستان

تماشای آثار نگارگری، تذهیب و خوشنویسی در نگارخانه گلستان

نمایشگاه «آوانگار» شامل مجموعه آثار گروهی نگارگری، تذهیب و خوشنویسی در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت تهران، آیین بازگشایی نمایشگاه نگارگری، تذهیب وخوشنویسی «آوانگار» توسط جمعی از هنرمندان و با حضور میهمان ویژه رامین مرآتی استاد نگارگر و تذهیب در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود.

در این رویداد سه اثر خوشنویسی از مجتبی ملک‌زاده در قالب «شکسته نویسی» و امیر احمد فلسفی در قالب «نستعلیق» با تذهیب رامین مرآتی و مرحوم فتحعلی واشقانی در قالب «نستعلیق» در کنار آثار هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

زهرا رحمانی، مرتضی نیکخواه سخنور، نرگس عزیزی، فائزه واشقانی فرهانی، مژگان علیپور، معصومه خانی و فهیمه داوودی دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه با آثار هنری خود حضور یافته‌اند.

آیین بازگشایی نمایشگاه «آوانگار» ساعت ۱۱ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ در سالن همایش‌های فرهنگسرای گلستان به آدرس نارمک میدان هلال احمر خیابان گلستان جنب بوستان فدک برگزار می‌شود.

رامین مرآتی استاد نگارگر و تذهیب متولد ۱۳۵۱ در کرمانشاه است. او هنر خود را در زمینه خوشنویسی از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد و از سال ۱۳۶۸ با هنر تذهیب و نگارگری آشنا شد. از جمله فعالیت‌های رامین مرآتی می توان به عنوان برگزیده پنجمین دوره نگارگری در رشته گل و مرغ، نفرسوم مسابقه البرده امارات در رشته تذهیب جایزه ویژه تولیت آستان قدس رضوی در جشنوار دوسالانه تذهیب، شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد خارجی و داخلی، دارای درجه یک هنری، داور جشنواره تذهیب های قرانی مشهد اشاره کرد.