فاطمه گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون، که با بازی در «آئینه» شناخته شد و آثار مختلفی چون پرستاران، جاده چالوس، نفس، ترانه مادری، فاصله ها، ایلدا و.... در کارنامه هنری‌اش دیده می‌شود در پاسخ به این سوال که در سینمای ایران دو عنصر فیزیک و چهره چه تاثیری در موفقیت بازیگر دارد به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: اصولا فیزیک و چهره در موفقیت بازیگران نقش دارد اما گاهی پیش آمده در برخی آثار سینمایی و تلویزیونی، کارگردانان و تهیه‌کنندگان، بازیگران نامناسب به لحاظ فیزیک و چهره انتخاب و در آثارشان استفاده می‌کنند که واقعا از داشتن چهره و فیزیک خوب برخوردار نیستند اما اغلب این بازیگران می‌درخشند و حتی گاهی اسکار می‌گیرند و ستاره می‌شوند چراکه استعداد بازیگری در آن‌ها وجود دارد.

این بازیگر در این خصوص که آیا گذر زمان و بالا رفتن سن می تواند در ادامه فعالیت بازیگر تاثیر داشته باشد یا خیر بیان کرد: در کشورهای دیگر این اتفاق به هیچ عنوان تاثیری ندارد اما اگر بخواهیم سینمای خارج را مد نظر و الگو قرار دهیم می‌بینیم که بازیگران آن‌ها خودشان در سنین بالاتر کم و بیش تمایل دارند تا کار کنند و بازیگری ادامه دهند و بیشتر در هنرهای دیگر مانند نقاشی یا مجسمهسازی فعالیت می کنند اما در کشور ما اینگونه نیست و بازیگرانی که پا به سن می گذارند خیلی راحت کنار گذاشته می‌شوند.

فاطمه گودرزی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سن و سال و تغییر فیزیک و چهره چقدر امکان دارد برخی از بازیگران را کم کار، برخی را گزیده کار و برخی را پر کار کند؟ اظهار داشت: نگاه و اعتقاد من بر این است که چهره و فیزیک نباید هیچ تاثیری رو شغل داشته باشد درواقع مسئله مهم توانایی بازیگر است که بتواند از پس نقش بر بیاید.

انتهای پیام//